Če se nekaj zdi preveč neverjetno, da bi bilo res, zaupajte temu občutku.
Goljufi so našli nov način, kako pretentati spletne uporabnike. Tokrat je po Facebooku zaokrožila sponzorirana objava, ki daje videz novinarskega prispevka s fotografijo televizijskega voditelja Boštjana Romiha, pompoznim naslovom "Težak dan za Slovenijo" in pripisom: "Izgubili smo čudovitega človeka Boštjana Romiha."
Vaba za neprevidne uporabnike
Z namigovanjem, da naj bi Boštjan Romih umrl, želijo goljufi uporabnika prepričati, da klikne na priloženo povezavo, ki vodi na lažno spletno stran enega od slovenskih medijev. Da je stran lažna, je mogoče zlahka ugotoviti že po nenavadnem naslovu URL, pa tudi po tem, da spletna stran praktično ne deluje in je edini članek, ki si ga je mogoče ogledati, ta, na katerega so nas pripeljali goljufi.
Spletna stran ponuja lažno vsebino, ki daje videz intervjuja. Naslov članka je zdaj drugačen in že na prvi pogled nima nobene zveze z namigovanji, s katerimi so goljufi uporabnika pretentali na Facebooku: "Slovenska banka toži Boštjana Romiha zaradi njegovih izjav v neposrednem televizijskem prenosu." V nadaljevanju lažnega intervjuja avtorji trdijo, da naj bi Romih med prenosom v živo razkril, kako lahko "tudi reven Slovenec postane milijonar."
Besede položili v usta znane osebe
Lažne obljube o tem, kako je mogoče manjšo količino denarja oplemenititi do neverjetnih razsežnosti, so avtorji pritajeno zapakirali v besedilo tako, da so besede v obliki lažnega intervjuja, ki se nikoli ni zgodil, položili v usta slovenskemu voditelju. Obljubljajo dobiček, do katerega naj bi uporabniki prišli z vlaganjem v kriptovalute in uporabo umetne inteligence. Goljufi v besedilu uporabnikom lažno obljubljajo, da jim ne bo treba delati in bodo milijonarji.
Podobna sponzorirana objava, ki vodi na zelo podoben lažni članek, se je na Facebooku pojavila tudi v zvezi z Ano Praznik. Za obe objavi je značilna polomljena slovenščina, v besedilu pa so pogosto zamenjani moški in ženski osebni zaimki oziroma so predstavljeni v napačnem kontekstu. To nakazuje, da goljufi najverjetneje prihajajo iz tujine in je bilo besedilo v slovenski jezik prevedeno s pomočjo spletnega prevajalnika.
Kako potekajo tovrstne goljufije?
Goljufive objave, ki dajejo videz, da znane osebe promovirajo investicije v kriptovalute, se sicer pojavljajo tudi drugje po svetu, tovrstne goljufije pa običajno delujejo tako, da goljufi z neverjetnimi trditvami, ki jih položijo v usta prepoznavnim obrazom, privabijo svoje žrtve. Ko uporabnik klikne na priloženo spletno povezavo, ga ta odpelje na goljufivo spletno mesto, kjer mora vnesti svoje podatke.
Goljufi nato običajno zahtevajo manjšo naložbo, v višini nekaj sto evrov, ki naj jo uporabnik plača s svojo kreditno kartico, saj si s tem zagotovi dostop do prirejene trgovalne platforme. Na njej nato uporabniku prikazujejo dobičke in jih prepričujejo, naj vložijo več denarja. Včasih jim celo dovolijo, da izvedejo manjši dvig, da bi si pridobili njihovo zaupanje.
Ko poskušajo žrtve nazadnje priti do svojega denarja, pa se zalomi. Goljufi denarja ne izplačajo, temveč poskušajo namesto tega z izgovori, da je za dvig treba plačati provizijo ali plačati davek, iz žrtve izvabiti še več denarja.
Novo na Metroplay: Helena Blagne iskreno o večeru, po katerem ni več mirno spala | Mastercard® podkast navdiha z Borutom Pahorjem