Milijoni za novo brv v Vikrčah, most v Medvodah pa je še vedno neprevozen (vemo, zakaj so na občini dali prioriteto brvi)

31. 1. 2025, 10:01 | N. V.
Deli

Začeli so graditi novo brv v Vikrčah, občani pa se sprašujejo, kdaj bo občina sanirala most v središču Medvod.

Začeli so gradnjo nove brvi v Vikrčah, ki bo po uničujoči poplavi spet povezala medvoško in ljubljansko občino. Pešci in kolesarji jo bodo predvidoma lahko začeli uporabljati ob koncu poletja, težko pričakovana pridobitev pa bo tudi pomembna povezava krajevne skupnosti Pirniče z železniško postajo v Mednem. "Glede na število pobud in vprašanj občank in občanov je brv v Vikrčah zagotovo ena najbolj pričakovanih investicij v okviru sanacije po poplavah," pravijo na občini Medvode.

Občina Medvode in Mestna občina Ljubljana skupaj financirata novo brv

Že kmalu po poplavah je občino Medvode kontaktiralo družbeno odgovorno podjetje HSE Invest d. o. o., ki je del skupine Holding Slovenske elektrarne, ter ponudilo pomoč pri projektiranju nove brvi. Direktor podjetja HSE Invest Jure Šimic je končno dokumentacijo septembra lani predal županu občine Medvode Nejcu Smoletu. Podjetje je kot pomoč za odpravo posledic poplav doniralo izdelavo dokumentacije v pogodbeni vrednosti 39.870 evrov. Projektno dokumentacijo sta pregledala in potrdila tako Državna tehnična pisarna kot tudi Direkcija Republike Slovenije za vode.

Novo brv bo zgradilo podjetje V3, d. o. o., s podizvajalci, ki je pripravo delavniške dokumentacije ter dela v delavnici začelo že decembra lani. "V teh dneh se dela selijo tudi na teren, pogodbeni rok za izgradnjo nove brvi pa se izteče konec letošnjega poletja," pravijo na občini Medvode.

Tedenski horoskop (6.–12. 2.): kdo bo imel srečo pri denarju?

Občina Medvode in Mestna občina Ljubljana sta obe z izvajalcem podpisali pogodbo v vrednosti 1,4 milijona evrov, saj v vsaki od občin leži polovica brvi in bo zato vsaka občina krila približno polovico vrednosti. Sredstva za novo brv bosta obe občini črpali iz državnih sredstev za sanacijo po poplavah. Nadzor nad deli bo izvajalo podjetje EKONA, d. o. o.

Nova brv bo večja

Več kot 90 metrov dolgo leseno mostišče, ki ga je načrtoval inženir Stanko Dimnik, je oba bregova reke Save povezovalo od leta 1934. Objekt je bil kot tehnična dediščina vpisan tudi v register kulturne dediščine. Ker je brv uničena, predmeta kulturne dediščine ni več, zato nova brv ne bo replika stare, ampak bo ustrezala potrebam in izzivom današnjega časa.

brv Medvode Vikrče

Tako je bila brv uničena po poplavah.

Občina Medvode

Za zavarovanje brvi v primeru ponovnih poplav bo nova jeklena brv daljša in zgrajena višje, kar bo omogočalo večji pretok reke Save. Enako kot do zdaj bo brv viseča z dvema pilonoma, v nasprotju s staro brvjo pa ta ne bo več pokrita. Prostora za pešce in kolesarje bo precej več kot do zdaj, saj je bila širina prej približno 1,1 metra, nova brv pa bo široka 3,5 metra, ker brv leži na glavni državni kolesarski povezavi med Gorenjsko in Ljubljano.

Brv Vikrče-Medno

Tako bo videti brv Vikrče-Medno.

Občina Medvode

Spremembe v prometu v Vikrčah

V času del bo povečan promet gradbene mehanizacije na cesti v naselju Vikrče, promet pa bo občasno oviran.  "Udeležencem v prometu se zahvaljujemo za razumevanje in upoštevanje navodil izvajalca. Mimoidoče tudi opozarjamo, da je vstop na gradbišče strogo prepovedan, zato dela lahko opazujejo le z varne razdalje izven gradbišča," ob tem pravijo na občini Medvode.

Kaj pa most v središču Medvod?

Čeprav na občini trdijo, da  je brv v Vikrčah zagotovo ena najbolj pričakovanih investicij, se številni sprašujejo, zakaj ni prioriteta pri sanaciji po poplavah most v središču Medvod. Poplave so namreč poškodovale tudi most čez reko Soro na Cesti komandanta Staneta v Medvodah. Uničena je ograja na zahodni strani mostu, razsvetljava, deloma vozna površina in temelji mostu.

Most je sicer še vedno uporaben za pešce in kolesarje, "kar je najbolj pomembno", menijo na občini. Vozila pa po mostu ne morejo voziti, promet so preusmerili na vzporedni most na državni cesti.

most Medvode

Most v središču Medvod

Občina Medvode

Sanacija mostu, da bi bil primeren tudi za motorna vozila, v kratkem še ni načrtovana. "Žal za most čez reko Soro v Medvodah zelene luči še nimamo," na občini pojasnjujejo, da še nimajo soglasij in dovoljenj za gradnjo mostu v središču Medvod. 

Bazen namesto snega: slovenska smučišča sredi najvišje sezone zaprta, FIS pojasnjuje, zakaj ne naredijo umetnega snega (FOTO)

Novo na Metroplay: Tilen Artač o tem, zakaj je bilo težko imitirati Roberta Goloba in kako v resnici nastane vrhunska imitacija