Z rastjo števila turistov v strogem mestnem jedru so se povečale tudi gostinske, hotelirske in storitvene potrebe na tem območju, a pogosto na račun potreb stanovalcev ...
Mestna občina Ljubljana se že od poletja sooča z izrazitimi kritikami na račun hrupa, ki se v večernih in nočnih urah razlega iz lokalov v strogem centru mesta. Prebivalci tega območja opažajo, da so se z rastjo števila turistov povečale tudi gostinske, hotelirske in storitvene potrebe na tem območju, a pogosto na račun potreb stanovalcev, ki se v svojem okolišu ne počutijo več slišane in upoštevane.
Samo na portalu Pobude meščanov se je v nekaj mesecih pojavilo več kot 40 pritožb, ločeno od tega pa še nekatera javna pisma, objave na forumih in družbenih omrežjih.
"Stanovalci naše stavbe v strogem mestnem jedru imamo občutek, da MOL potrebe stanovalcev postavlja na zadnje mesto in skrbi samo za turiste, gostinske lokale," je zapisal eden od prebivalcev. Drugi dodaja: "Na žalost zadnje čase opažamo, da se kulturnost gostov zmanjšuje. Vedno več je pijančevanja, razgrajanja, uriniranja. S povečevanjem obsega gostinskih vrtov se povečuje število zvočnikov. Vse to pa zelo negativno vpliva na nas, ki smo tu doma. Mogoče bi morali izvesti anketo, kaj nas moti."
Preostali navajajo, da lokali dobesedno tekmujejo med sabo v tem, kdo bo na ulico navil bolj glasno glasbo, da imajo v enem od hotelov, odprtih v zadnjem letu, vsak večer, tudi v času, ko so spontani ulični nastopi prepovedani, glasne nastope na gostinskem vrtu, ki se slišijo več ulic stran, da javni mestni prostori postajajo vedno bolj namenjeni le privabljanju množic turistov, prebivalci in drugi redni uporabniki mesta pa se jim izogibajo. "Lokalnemu prebivalstvu se tako počasi prikrito jemlje pravico do mesta, mesto pa postaja vsebinsko izpraznjeno," pravijo.
Inšpektorat za okolje naj bi v nadzorih lokalov glede meritev hrupa ugotovil več kršitev, a resnih ukrepov še ni. "Očitno se ljubljanski lokali požvižgajo na nacionalno zakonodajo, občina pa to zavestno spodbuja, saj pritožbe občanov ignorira, pa čeprav je najemodajalec prostora, kjer se kršitve dogajajo in bi brez težav in brez pomoči države lahko uredila problem," je prepričana ena od stanovalk.
Nekateri prebivalci so že tako obupani, da predlagajo organizacijo civilne iniciative, v skrajnem primeru pa tudi kolektivne tožbe stanovalcev mestnega jedra, podobno kot se je letos zgodilo v Italiji, v Brescii, kjer je, kot je letos poleti poročal Guardian, vrhovno sodišče mestnemu svetu naložilo plačilo 50.000 evrov odškodnine za par, ki mu občina kljub pritožbam zaradi hrupa mimoidočih pod oknom ni zagotovila pravice do mirnega življenja in počitka, zagotovljene z evropskimi predpisi.
Občina bo "nadaljevala z opozorili"
Odgovori mestne občine na zgoraj opisane pritožbe vseskozi ostajajo enake. Zatrjujejo namreč, da lokalne skupnosti nimajo nobene pristojnosti nadzora nad hrupom, skladno z Uredbo o mejnih vrednostih kazalcev hrupa v okolju nadzor nad hrupom namreč izvaja državni Inšpektorat RS za okolje in energijo.
"Zaradi velikega števila pritožb smo organizirali delovni sestanek in jih zaprosili, da pritožbe občanov mestne občine Ljubljana glede hrupa obravnavajo oziroma uvedejo postopke v skladu z veljavno zakonodajo. Zato vse prizadete naprošamo, da se obrnete neposredno nanje," so sporočili.
V primeru, da je do kršitev prišlo v času nočnega miru in počitka, ki velja med 22. in 6. uro, pa se stanovalci lahko obrnejo na policijo.
"Za reševanje problema s hrupom v okviru naših pristojnosti smo vse lastnike in najemnike gostinskih obratov s pritožbami seznanili ter jih opozorili, naj glasbo predvajajo na primerni jakosti. Ker trenutno drugih zakonskih možnosti nimamo, bomo z opozorili nadaljevali tudi v bodoče," še pravijo na občini.
https://www.metropolitan.si/novice/slovenija/grafiti-ljubljana-problematika-odstranjevanje-mol/
Novo na Metroplay: Vidnost in varnost v prometu: "Zgoditi se mora 'aha moment', da spremenimo svoje navade"