L. PA. | 1. 8. 2024, 13:56

Pred vrati končno gradnja več kot dva milijona vrednega velikega mostu, ki bo povezal dve ljubljanski naselji (kje se bo nahajal?)

Žiga Živulovič jr./Bobo

Začetek gradnje mostu so napovedovali že za leto 2022, a se ni zgodilo nič, zdaj pa naj bi se gradnja končno začela septembra in trajala do leta 2025.

Že od leta 2015 Mestna občina Ljubljana načrtuje velik most za pešce in kolesarje, ki naj bi povezal dve obljudeni ljubljanski naselji, Nove Fužine in Štepanjsko naselje. Leta 2021 je portal Ljubljanainfo poročal, da bodo most začeli graditi prihodnje leto, torej leta 2022.

A ker mostu do današnjega dne še niso zgradili, je eden od občanov vprašanje v zvezi s tem, ali bo do gradnje mostu sploh prišlo, nedavno naslovil na uradni TikTok profil ljubljanske občine.

"Načrtujemo, da bomo z gradnjo doživljajskega mostu začeli v septembru. Gradnja naj bi bila predvidoma končana konec leta 2025," so sporočili z MOL-a.

@mestnaobcinaljubljana 📍Na Fužinah, ki spadajo pod Četrtno skupnost Moste, je na voljo pestra izbira aktivnosti, od prenovljene plaže in družinskega parka Muste, prenovljenih igrišč za bejzbol, ragbi, balinanje, petanko in prstomet do urejenih sprehajalnih poti, ki peljejo na Golovec. 🥰 Katera od fužinskih lokacij ti je najbolj pri srcu? #ljubljana #slovenija #fužine #muste ♬ TOO SWEET X RIVERS BY ALTÉGO - ALTÉGO

Za kaj bo šlo?

Potem ko so v preteklosti že odprli in dodobra uredili nov park Muste, med drugim njegove sprehajalne poti, plažo in odprte športne površine, bo največji poseg celovite ureditve parka novi most, s katerim bodo povezali dve veliki naselji: Nove Fužine in Štepanjsko naselje.

Prenovljen odprti prostor dveh nabrežij Ljubljanice, ki bo z novim mostom povezan v doživljajsko in funkcionalno celoto, bo v osnovi namenjen predvsem dvigu bivalnega okolja obstoječim naseljem. Ustvariti želijo tudi sodobno, večnamensko parkovno okolje z raznolikimi programi in ambienti, ki bo privabljalo tudi obiskovalce iz drugih mestnih predelov.




Celoten projekt bo vreden 2.200.000 €

, idejo za vizualno podobo mostu pa so leta 2019 izbrali na natečaju, ki je poleg mostu obsegal še ureditev Velikega trga na strani Štepanjskega naselja in Malega trga na strani Fužin, saj predstavljata funkcionalno povezavo mostu z obema bregovoma in vsebinami na teh dveh bregovih.


Zmagovalci natečaja so Jurij Kobe, univ.dipl.inž.arh., Peter Plantan, univ.dipl.inž.arh., Maja Kovačič, mag.inž.arh., Urša Podlipnik, univ.dipl.inž.arh., Tanja Paulin, mag.dipl.inž.arh., Nataša Blažko, mag.dipl.inž.arh., Ina Radšel, mag.dipl.inž.arh., Marjan Pipenbaher, univ.dipl.inž.grad., Tomaž Weingerl, univ.dipl.inž.grad. in Tatjana Gotovčević, univ.dipl.inž.grad..

Morda vas zanima tudi:

Most bo nov simbol tega dela mesta

Avtorji so predlagali zasnovo obešenega mostu v dveh nivojih, ki ima za razliko od običajnih rešitev obese odmaknjene z robov proti sredini. S tem premikom se površina mosta razdeli na dve poti za pešce in kolesarje po zunanjih robovih in vmesni, srednji pas, ki je uporaben za različne namene in dejavnost.

Most po njihovi zamisli bo prepoznaven od daleč, privablja in spodbuja različne rabe, je prostor dogodka, prehoda gibanja in meditacije, zavetja in druženja.


Most bo novi simbol tega predela mesta, ki bo nudil nove skupne vsebine obeh bregov in s tem postal kraj druženja prebivalcev obeh strani, reke in mesta.

S programi, kot so čitalnica Knjižnice pod krošnjami, s plezalno steno, nagubano mostno površino, ki služi kot skate park ali pa prireditveni avditorij, bo most lahko postal nova mestna razglednica.

Želijo si, da bi postal za mesto nekaj takšnega, kar bi naj bil Plečnikov Mesarski most oziroma kar so nekateri znameniti primeri v tujini: Palladijev Ponte dei Alpini v Bassanu, Kappellbruecke v Luzernu, Rialto v Benetkah, firenški Ponte vecchio in drugi.

Idejna zasnova mostu.

Idejna zasnova mostu.

MOL

Menjava lokacije

Ljubljanainfo je pred časom poročala tudi, da naj bi most pomaknili 85 metrov severneje, kot je bilo sprva načrtovano: predviden je v osi Ulice Polonce Čude v Štepanjskem naselju in Fužinske poti.

"Predlagana lokacija je primernejša glede na razmestitev programov v sklopu parka Muste, saj bi prvotno zamišljena lokacija posegla v pred kratkim urejeno otroško igrišče v družinskem parku Muste," so pojasnili. To bi pomenilo večje stroške, nova lokacija pa se tudi bolje navezuje na obstoječo prometno mrežo in je locirana tako, da vodi tudi do končnega postajališča mestnega avtobusa.