Uredništvo | 16. 2. 2024, 11:01
Napitnine za trgovce: kaj se zgodi z drobižem, ki ga kupci ob nakupu pustijo na blagajnah?
Tudi vi na blagajnah, kadar plačujete z gotovino, trgovki ali trgovcu radi pustite nekaj kovancev? Pa ste se kdaj spraševali, kaj se s tem drobižem zgodi?
Ste med tistimi, ki se jim kovancev, ki vam v trgovini ostanejo od nakupa z gotovino, ne ljubi pospravljati v denarnico, temveč jih raje pustite kar na blagajni, kot neke vrste "napitnino" trgovcu ali trgovki?
Pa ste se kdaj spraševali, kaj se s tem drobižem dejansko zgodi – ga zaposleni lahko shrani in ali se tega čez dan sploh nabere toliko, da bi lahko štelo kot napitnina?
Pri Mercatorju so za Večer pojasnili, da organizacijsko navodilo o blagajniškem poslovanju na tem področju ostaja že vrsto let enako: viški se polagajo h kupnini.
Pri Hoferju so za isti medij povedali, da napitnin ob koncu nakupa ne pričakujejo in jih ne sprejemajo, podobno pri Lidlu, kjer imajo v veljavi celo interno smernico, ki opredeljuje ravnanje z darili in poklonili in v skladu s katero sprejemanje in dajanje daril ter njim podobnih uslug s strani tretjih oseb ni dovoljeno.
"V navedeno prepoved spada tudi prejemanje napitnin zaposlenih. Ta smernica prispeva k skladnosti pri poslovanju, ki je nepogrešljiv del naše podjetniške kulture, enotnemu delovnemu okolju in preprečevanju morebitnih nejasnosti v zvezi s tem," so pojasnili.
Če se vseeno pojavi višek, ta ostane v blagajni, če pride do minusa, pa tega zaposleni ne krije sam, saj smatrajo, da je prišlo do nenamerne napake. V situacijo se poglobijo oziroma jo analizirajo, le če se razlika ves čas ponavlja in če gre za višje zneske.
Morda vas zanima tudi:
V Sparovih trgovinah pa velja, da se morebitni drobiž, ki ostane, ko kupec opravi in zaključi svoj nakup, pospravi v blagajniški predal in gre v blagajniški zaključek. Vendar je tovrstnih primerov zelo malo, saj je več kot dve tretjini nakupov v njihovih trgovinah opravljenih s plačilno kartico.
Tudi v Tušu se pri plačevanju z gotovino ves denar, tudi morebitni presežki drobiža, zbirajo v blagajnah, ob koncu dneva pa se ugotovijo morebitne razlike v stanju. Po njihovih izkušnjah ni bistvenega odstopanja med zabeleženim in dejanskim stanjem v blagajnah.