L. PA. | 19. 9. 2024, 20:30

Med gradnjo drugega tira naleteli na neverjetno odkritje

Facebook/Drugi tir

Zaradi najdb bodo imeli nekaj dodatnega dela, a naj bi projekt kljub temu končali v roku.

Dela na drugem tiru so v polnem teku. Pred kratkim so izkopali nov najdaljši predor v Sloveniji, kot smo že poročali, izkop za predore na trasi pa je zdaj v zaključni fazi. A prav v tej fazi so naleteli na največje kraške jame, pišejo Primorske novice.

Večja premostitvena dela bodo tako terjala nekaj dodatnega časa, vendar v družbi 2TDK še vedno zagotavljajo, da bodo vsa glavna dela končana do konca leta 2025.

"Največ kraških jam je bilo na območju pod Krvavim Potokom, druga največja zgostitev pa je med Krvavim Potokom in Gradiščem," je na nedavni tiskovni konferenci povedal Mitja Prelovšek, jamar in znanstvenik z Inštituta za raziskovanje krasa pri ZRC SAZU.

Kar 87 najdenih jam

Skupaj so naleteli na kar 87 kraških jam. Najprej na krajše, potem so sredi minulega leta odkrili večje število rovov in jam, vrhunec pa je sledil ob koncu izkopanih del, ko so našli še daljše kraške jame.

Večja premostitvena dela bodo potrebna v petih jamah, največji izziv, tudi časovni, pa bo jama številka 80 v servisni cevi predora Beka, saj je dolga 600 metrov. Za nepredvidena dela zaradi kraških pojavov so že v startu predvideli približno 40 milijonov evrov, po poročanju Primorskih novic so trenutno še precej pod tem zneskom in ocenjujejo, da tudi na koncu ne bodo blizu prvotne številke.

Po izkopu predorov sledi tretji sklop del, ki bo zajemal železniške sisteme. Dela na terenu so se že začela: od začetka avgusta ob izvlečnem tiru do postaje Koper gradijo kabelsko kanalizacijo. Pripravljen je tudi odsek odprte proge od tirnega zaključka izvlečnega tira do predora Škofije (T8), kjer izvajalec železniških del začenja izdelavo tamponskega sloja tira.

Novo na Metroplay: "Zgodovine se moramo zavedati, da ne ponavljamo istih napak. Moramo pa jo zagotovo preseči" | Matej Grah