So lahko garaže v nekaterih primerih celo boljša naložba od stanovanja?
Da so stanovanjske nepremičnine v središču Ljubljane izjemno donosne, verjetno ni treba posebej poudarjati. A ni slabo niti, če imate v lasti garažo na kateri od zaželenih lokacij. Donosnost teh je bila namreč, poroča Forbes Slovenija, v slabih desetih letih lahko tudi 250-odstotna.
Za izbrane lokacije garaž v središču prestolnice je bilo v letih 2013-14 namreč treba odšteti okoli 10.000 evrov, lani pa so cene poskočile celo do 35.000, kažejo podatki Arvia.
Na rast cen parkirnih mest v centru Ljubljane so po mnenju nepremičninskega svetovalca Mira Ivanovića vplivali razvoj turizma ter obnova in širitev poslovnih prostorov, zaradi česar se je povečalo povpraševanje po prostorih za avte.
V zadnjih letih se zaradi zapiranja mestnega središča za avtomobile zmanjšuje tudi število parkirnih mest, še dodatno zaradi odkupa oziroma najema podjetij, ki se ukvarjajo s souporabo vozil.
"Center je omejen s prostorom, prav tako imajo stavbe, ki so bile zgrajene pred 50 ali 100 leti, le redko zagotovljeno parkirno mesto v bližini," je za Forbes Slovenija povedal Ivanović. Pri tem je zanimivo, da so med cenami garaž tudi v centru velike razlike, četudi gre za sosednje ulice. Parkirno mesto na Kolodvorski ulici so na primer prodali za 35.000 evrov, na Kotnikovi ulici v neposredni bližini pa le za 20.000.
V strogem središču je lastno parkirno mesto luksuz
Trg parkirnih prostorov in garaž je po obsegu seveda manjši od nepremičninskega, saj je trenutno aktivnih oglasov zanje manj kot sto, za nepremičnine pa skoraj tisoč. Po podatkih Forbes Slovenija je bilo lani kot samostojna prodaja sklenjenih 118 poslov za garaže oziroma parkirna mesta, povprečna cena pri samostojnih poslih z garažami pa je bila 17.300 evrov in je v primerjavi z letom 2018 zrasla za 54 odstotkov.
Pa cene? Na obrobju mesta se v novejših objektih gibljejo od 15.000 do 18.000 evrov, v gosteje poseljenih predelih (Šiška, Dravlje, Bežigrad, Koseze in Fužine) približno 20.000 evrov.
Na Prulah, v Trnovem in Rožni dolini so cene med 20.000 in 25.000 evri, v središču pa je po besedah nepremičninskega posrednika Romana Prskala parkiranje na lastnem parkirišču luksuz. Cene v nekaterih novozgrajenih projektih so namreč dosegle tudi po 50.000 evrov na enoto.
Nekatere dosežene cene so bile, je Prskalo dejal za Forbes Slovenija, nenormalno visoke, kar izvira iz vsakodnevnih težav stanovalcev, ki nimajo zagotovljenega lastniškega parkirnega mesta, predvsem v starejših stanovanjih. Vsakodnevno iskanje jih zato pripelje do tega, da so pripravljeni plačati več, samo da se rešijo težav s parkiranjem.
Morda vas zanima tudi:
- Kako je mogoče, da se Ljubljančani povsod vozijo z avtom?
- V Ljubljani v avtomobile z jeklenimi živci
Nekateri na garažne prostore gledajo tudi kot na naložbo, v veliko primerih celo privlačnejšo od stanovanj. Nakupni stroški so namreč nižji in tveganje manjše, tudi vzdrževanje je cenejše.
"Če imaš v lasti več parkirnih mest in zaideš v likvidnostne težave ter potrebuješ 10.000 evrov, je lažje prodati eno parkirno mesto kot pa samo del stanovanja," je za Forbes Slovenija dejal nepremičninski posrednik Stane Petavs.
To, ali se bodo cene garažnih prostorov v kratkem umirile, je po mnenju nepremičninskih posrednikov odvisno od navad ljudi: bo prišlo do povečane rabe javnega prevoza ali pa se bomo še naprej držali vsak svojega jeklenega konjička? Če slednje, bo tudi trg z garažami bržkone cvetel še naprej.
https://www.metropolitan.si/novice/slovenija/dso-grosuplje-nasilje-starejsi-podrobnosti/