T. R. K. | 3. 7. 2024, 15:10

Hoferjev oglas poskrbel za zgražanje: "Ne može nam niko ništa ..." (Oglas so že umaknili)

Roni Kordiš fb/Borut Živulovič

Hofer je z novim oglasom marsikoga presenetil.

Trgovska veriga Hofer je javnost presenetila s svojim novim oglasom, v katerem lahko vidimo tudi slovensko vplivnico Evo Centrih. Na družbenih omrežjih ljudje niso bili navdušeni in nad vsebino, prikazano v posnetku, se je vsul val kritik.

Posnetek je komentiral tudi Roni Kordiš, priznan slovenski bloger in avtor bloga Had.si, ki je zapisal: "To je pa zelo slabo Hofer Slovenija…"

V posnetku sicer lahko vidimo, kako se moški, ki naj bi prihajal oziroma bil potomec staršev iz Balkana, odloči, da bo s svojo partnerico pripravil piknik. Ko se dobita, partnerica prinese "le" zelenjavo in sadje, kar partnerja razburi, zanima ga namreč, kje je meso. Nato se sam odpravi v trgovino, ob tem pa si pravi, da "njegova zelenojeda žena nima pojma, kaj je dobro." Nabavi meso, ki ga v nadaljevanju na žaru peče, ob tem pa se predvaja balkanska glasba, ki vključuje besedilo "ne može nam niko ništa".

Ljudi je v posnetku jasno najbolj zmotila uporaba stereotipnih spolnih vlog, kot je recimo ta, da je ženska tista, ki naj bi poskrbela za nakup in pripravo hrane, moški pa je tisti, ki skrbi za druga opravila: v tem primeru za žar. V tem primeru gre namreč za medijski prikaz stereotipne tradicionalne ženske vloge.

Tarča kritik so bili tudi balkanizmi v oglasu. Avtorica Maria Todorova balkanizem opredeli kot kulturno označbo, pod katero uvrščamo določene predstave o Balkanu, ki pa v večini nosijo negativno stereotipno oznako, kar je videno tudi v posnetku, predvsem zato, ker je opaziti, da ima moški do ženske nadrejen odnos, kar je videti recimo v stavku, da "njegova zelenojeda žena nima pojma, kaj je dobro".

Razumeti je tudi, da se osebe z Balkana prikazuje kot nekoga, ki naj bi ogrožal slovenski narod, kar je razvidno iz stavka "ne može nam niko ništa". Ob tem je potrebno poudariti, da gre v omenjenih primerih za jasne stereotipe in posploševanje o ljudeh z Balkana.

Hofer je po burnem odzivu javnosti oglas sicer umaknil, so si pa ljudje mnenje že ustvarili.  

Hofer Instagram

Novo na Metroplay: "Največja ovira je davčni sistem" | Blaž Brodnjak