Uredba določa, da morajo biti podatki na izdelkih jasno vidni in lahko berljivi, a ni vedno tako.
Kadar se odpravljamo po nakupih za kozmetične izdelke, vsak vesten kupec skrbno prebere deklaracijo, da se izogne morebitnim težavnim vsebinam. A nemalokrat se zgodi, da so informacije napisane v izjemno majhni velikosti, zaradi česar so skoraj neberljive. Sodeč po Zvezi potrošnikov Slovenije (ZPS) je to neskladno s predpisi, saj uredba o kozmetičnih izdelkih (Uredba (ES) št. 1223/2009) določa, kakšne informacije morajo biti navedene na izdelkih in kako morajo biti predstavljene.
Predpisi
Predpisi se sicer razlikujejo od primera do primera, saj velja precejšnje število izjem. A vendar v grobem velja, da se smejo v Evropski uniji kozmetični izdelki dajati na trg le, če primarna in sekundarna embalaža teh izdelkov vsebujeta naslednje podatke v neizbrisni, čitljivi in vidni pisavi:
- ime ali registrirana firma in naslov gospodarskega subjekta, ki je odgovoren za izdelek,
- država porekla, če izdelek ni iz EU,
- teža ali količina vsebine,
- minimalni rok trajanja ali rok za uporabo po odprtju,
- posebna opozorila in varnostna navodila za uporabo,
- seznam sestavin,
- serijska ali referenčna številka.
Zakon o varstvu potrošnikov (ZVPot-1) določa, da mora podjetje s potrošniki poslovati v slovenskem jeziku. Na območjih, kjer avtohtono živita italijanska in madžarska narodna skupnost, pa tudi v jeziku narodne skupnosti.
Prav tako Zakon o varstvu potrošnikov kot tudi Zakon o javni rabi slovenščine določata, da morajo biti pri označevanju blaga podatki v jeziku, ki je potrošnikom na območju Republike Slovenije zlahka razumljiv.
https://avto-magazin.metropolitan.si/novice/vam-je-zalilo-avto-to-svetujejo-pri-zvezi-potrosnikov/