Kaj vam preostane, če trgovec ne želi sprejeti odgovornosti za napako na izdelku?
Ustaljena praksa je, da izdelek, s katerim po nakupu niste zadovoljni – bodisi ste kupili neustreznega bodisi se je izkazal za nekakovostnega ali okvarjenega –, vrnete na mesto nakupa. V večini primerov boste verjetno (odvisno od politike trgovca) dobili povrnjen denar ali nadomesten izdelek, toda kaj pa, če se to ne zgodi?
Oddaja Koda na Televiziji Slovenija je poročala o primeru kupca, ki je v ljubljanski trgovini Sizeer kupil par športnih čevljev priljubljene znamke Champion, vendar ob prvem sprehodu po deževnih cestah šokiran ugotovil, da njegove nove superge skozi podplat prepuščajo vodo.
@kodatvslo Težave z reklamacijo izdelkov.
♬ original sound - Koda
A ko je želel čevlje, ki so bili še leto dni v garanciji, reklamirati, so se začele težave. Iz trgovine, kjer je obutev kupil, so ga najprej napotili v trgovino na drugi konec mesta, tam pa so čevlje končno prevzeli in ga obvestili, da bo postopek trajal nekaj dni.
Ko po nekaj dneh ni bilo odgovora, je ponovno odšel v trgovino in dobil odgovor, da imajo zakonsko možnost, da postopek raztegnejo tudi na šestdeset dni. To sicer ne drži, saj je uradno čas za odpravo neskladnosti le trideset dni.
"Njihov odnos je bil izjemno nonšalanten, da ne rečem nesramen," je za Kodo povedal kupec in dodal, da so se izgovarjali tudi na to, da je napaka stvar proizvajalca čevljev, ne pa njih, češ da oni superge le prodajajo.
Morda vas zanima tudi:
- Zakaj je hrana v reklamah vedno videti bolje?
- Oglas, ki je razburil ministrici: poceni seksizem ali načrtna provokacija?
Zavrnjena reklamacija
Ko je slednjič le prejel njihov odgovor, je bil ta negativen. Med drugim so na podlagi ocene poljskega izvedenca, ki jo je ta podal kar na daljavo, ne da bi čevlje sploh videl v živo, zapisali, da gre za "polnopravne čevlje, ki jih je mogoče še naprej uporabljati".
Primer so obravnavali tudi na tržnem inšpektoratu, kjer so ugotovili, da sta tako kupec kot prodajalec izpolnila svojo dolžnost. Trgovec je namreč dolžen čevlje sprejeti in jih pregledati, ima pa vso pravico, da reklamacijo zavrne.
V tem primeru pa potrošniku preostane le še civilna tožba, v kateri mora med drugim predložiti mnenje sodnega izvedenca.
"Inšpektor ne more biti tisti, ki določi, ali je proizvajalec ali prodajalec slabo opravil storitev, zadaj mora biti vedno izvedensko mnenje," je pojasnila Andreja But s tržnega inšpektorata.
Se pa strinjajo, da je bilo v tem primeru ravnanje trgovca nenavadno – že to, da so kupca poslali uveljavljat reklamacijo v drugo trgovino, ni ustaljena praksa, saj bi v tem primeru lahko zahteval povračilo stroškov poti. Morebitne nepoštene poslovne prakse bodo zato, so še dejali, preverjali na terenu.
Novo na Metroplay: Kaj lahko pri e-mobilnosti storimo doma, da zmanjšamo tveganje za požar?