N. V. | 28. 1. 2023, 19:01
Izdelki na naših trgovskih policah odslej enake kakovosti kot v zahodni Evropi
Ste opazili, da so lešnikovi namazi ali pralni praški, ki jih lahko kupimo v Sloveniji, slabše kakovosti kot recimo v Nemčiji? Sprejeli so nov zakon, ki bo to spremenil.
Bomo končno lahko jedli enak lešnikov namaz kot v Italiji ali Nemčiji, prali s pralnimi praški istega proizvajalca in enake kakovosti kot v zahodnem delu Evrope? V veljavo je stopil nov zakon o varstvu potrošnikov, ki prinaša precej novosti.
Vračanje izdelkov
Odslej bomo morali potrošniki podati zahtevke za reklamacijo, če bomo kupili pokvarjen, nedelujoči ali poškodovan izdelek.
Prvih 30 dni po tem, ko kupimo izdelek, imamo pravico do zavrnitve: če navedemo razlog, lahko brez težav izdelek menjamo ali dobimo kupnino vrnjeno. Po 30 dneh pa bomo odslej podajali posebne zahtevke. V prvem zahtevku bomo lahko zahtevali popravilo ali odpravo napake, če pa ta po 30 dneh ne bo odpravljena, pa bo lahko potrošnik zahteval znižanje kupnine, je v oddaji 24ur zvečer pojasnil Luka Omerzel, vodja sektorja za varstvo potrošnikov in konkurence na Ministrstvu za gospodarstvo, turizem in šport
Dvojna kakovost blaga
Odslej bomo kupovali izdelke enake kakovosti kot v drugih državah Evrope. Pogosto smo kakovost naše Nutelle, ali pa pralnih praškov, primerjali z Nemčijo ali Italijo: tam so ti izdelki, enakega proizvajalca, veliko boljše kakovosti.
Z novim določilom bo prepovedano, da ima blago, ki je pod enako znamko, je enako označeno, z enakim videzom, drugačno kakovost.
Konec zavajanja pri akcijah?
Že večkrat smo na portalu Metropolitan.si poročali o zavajanju pri znižanih izdelkih: spomnimo na primer, ko je pod izdelkom pisalo 'znižanje', naša bralka pa je plačala polno ceno.
Drugi slovenski mediji so opozarjali, da se je marsikomu pripetilo, da je opazil, da je izdelek, ki naj bi bil znižane cene, pravzaprav bil še dražji, kot pa sicer.
Nižanje in višanje cen bo tudi z novim določilom ostalo v domeni trgovcev, pojasnjuje Omerzel. Spremenilo pa se bo, da bodo morali prodajalci ob znižanju cene navesti tudi prejšnjo ceno: to pa ne bo cena prejšnjega dne, ampak najnižja cena v zadnjih 30. dneh pred znižanjem. S tem bo lahko potrošnik dobil primerjavo, ali gre res za znižanje cene ali ne.
Novo na Metroplay: "Materinstvo ti da novo dimenzijo organizacije, produktivnosti in empatije" | Sonja Šmuc