N. V. | 28. 2. 2023, 19:43
Je obiskovalcev v Planici res tako malo? Ponudnik hrane trdi nasprotno
Pravi, da so novinarji napačno predstavili dogajanje na največjem športnem dogodku v zgodovini samostojne Slovenije.
Skoraj ni medija v Sloveniji, ki ne bi poročal o praznih tribunah v Planici, kjer poteka svetovno nordijsko prvenstvo. Da ni vse tako črno, se je odločil, da dokaže Matej Špehar, nekdanji radijski voditelj in organizator Karavane okusov, potujoče tržnice ulične hrane. Tržnico lahko v času svetovnega nordijskega prvenstva obiščete v Kranjski Gori, v neposredni bližini koncertnega prizorišča, kjer so svečane podelitve odličij najboljšim in odlični brezplačni koncerti.
"Če ne moreš pomagati, vsaj ne škoduj"
To so besede legendarne olimpijke Petre Majdič, po tem, ko ji je Špehar povedal o resničnem dogajanju v Planici. Opisal je "ponedeljkovo jutro, ko se pripravljamo na nov dan, ko še ni obiskovalcev, ko so lopute še zaprte, ko premeščamo ponudnike po prizorišču".
"Kot zakleto," pravi, da ravno takrat tovornjačke s hrano nenapovedano obišče novinarska ekipa, ki je iskala prav tak kader za kamero, "da naredi (še en) prispevek na temo, kako v Planici in Kranjski Gori nič ne štima".
"Ker to se menda klika in bere. Kakšno škodo to naredi celemu dogajanju, novinarja ne zanima," meni Špehar.
To je bil dan, ko v Planici ni bilo tekem, ne spremljevalnega dogajanja. A Špehar opisuje, da novinarju to ni bilo pomembno: "On je dobil material za svojo misijo, ki mu jo je naročil urednik."
Novinarju se niti ni zdelo vredno, da bi poiskal organizatorja dogajanja ali da bi govoril z redkimi strankami, ki so že pri prikolicah pile prvo kavo, da bi dobil celotno sliko: "Ne, poišče tovornjaček, ki ravno zapušča prizorišče in iz celotne izjave izreže samo tisti delček, ki ustreza že vnaprej nastavljenemu prispevku."
Špehar je vse skupaj opisal tudi na spletni strani Karavane okusov in sicer priznal, da "številke obiskovalcev niso takšne, kot je bilo predvideno". Želel pa je poudariti, da pa vendarle ni vse tako črno, kot prikazujejo mediji.
Organizacijske težave
Medtem prizna, da je veliko težav z "organizacijskimi in izvedbenimi detajli". Ob tem ponudniki hrane v Kranjski Gori ne kažejo s prstom na nikogar, ne iščejo krivcev, "ampak delamo najboljše, kar lahko v tej zapleteni situaciji". Neprestano iščejo rešitve, improvizirajo, se prilagajajo, optimizirajo delovanje. Kljub temu pa našteje, s katerimi težavami se soočajo:
- Razlaga, da njihove prikolice za hrano težko prenesejo nizke temperature v Kranjski Gori: "Velika verjetnost je, da nam zmrznejo naprave, cevi, inštalacije."
- Težave so tudi pri nabavi svežih sestavin: "Kranjska Gora je idilično turistično središče, a vseeno daleč za sistem nabavne verige." Spopadajo se z vprašanjem, kako urediti, da bodo ponujali sveže sestavine za vse zimske lakotnike.
- Denarnice jim prazni tudi električna energija: "Resda se peče predvsem na plin, oglje in drva, a je tu vseeno še veliko grelcev za kuhane pijače, friteze, hladilne skrinje, hladilniki za pivo. Za nas brnita kar dva električna agregata, ki sta neprestano žejna nafte."
- Čeprav so organizatorji napovedovali 200 tisoč obiskovalcev, so organizacijo postavitve prikolic, ureditev in usklajevanje ponudbe prepustili kar ponudnikom samim.
Novo na Metroplay: "Materinstvo ti da novo dimenzijo organizacije, produktivnosti in empatije" | Sonja Šmuc