21. 6. 2022, 16:30 | Vir: STA

Kaj botruje slabi prometni varnosti v Sloveniji?

Bobo/fotomonataža

Od njih smo vsi odvisni, a jih pustimo stati v kolonah, brez spodobnega obroka in tuša, je o težkih pogojih dela avtoprevoznikov opozoril varuh človekovih pravic. Kaj bo storil?

Predstavniki avtoprevozniških sekcij pri gospodarski in obrtno-podjetniški zbornici so z varuhom človekovih pravic Petrom Svetino razpravljali o perečih težavah avtoprevozniške panoge.

Delo v nečloveških razmerah

Svetina je izpostavil težke pogoje, v katerih morajo pogosto delati vozniki tovornjakov. "V tem smislu, ko v čakalnih vrstah, ko čakajo na presto meje, čakajo po tri, štiri dni, nimajo pa zagotovljenih osnovnih pogojev za higieno," je dejal.

"To so nečloveške razmere, ki jih je treba urediti in tu lahko nastopi država, ki mora urediti avtocestni križ, da se lahko omogoči dostojne bivanjske razmere ljudem, ki so v tranzitu. Pa ne samo v času dopustov, ampak vedno," je dejal.

Dolgotrajni postopki na upravnih enotah

Prav tako so spregovorili o dolgotrajnosti odločanja v postopkih na upravnih enotah, tako pri pridobivanju delovnih kot bivalnih dovoljenj. Svetina se bo o tem pogovoril tudi z ministricama za notranje zadeve in javno upravo. Te postopke je treba po varuhovih besedah pohitriti in jih narediti bolj transparentne.

Peter Svetina

Ljudi, ki nam vozijo vsakodnevne dobrine, država ne bi smela pustiti stati v koloni, brez dostopa do tuša in WC-ja, je opozoril varuh človekovih pravic.

Peter Pišek opozarja na pomanjkanje kadrov

"Naše težave se vlečejo zadnjih 10 let, nimamo kadrov. Potrebujemo dodatne roke, za pridobitev delovnih dovoljenj je treba v sosednjih Avstriji in na Hrvaškem čakati dva ali tri tedne, v Nemčiji en mesec, pri nas pa se to vleče pol leta," je opozoril predsednik sekcije za promet pri Obrtno-podjetniški zbornici Slovenije (OZS) Peter Pišek.

Po Piškovih besedah avtoprevozniki želijo vzpostavitvev posebnega goriva. Nedopustno je, da je zmanjkalo goriva. Kmetje na drugi strani želijo cenejše "zeleno gorivo".

Kot je dodal, so vrsto let na težave opozarjali resorne ministre, a premika še ni bilo. Po Piškovih besedah avtoprevozniki tudi želijo vzpostavitvev posebnega goriva. Kot pravi, je nedopustno, da je zmanjkalo goriva. 

"Gospodarstvo krvavi, predvsem zato, ker nimamo kadrov, pa tudi zaradi teh razmer s pogonskimi gorivi - zaradi krize, ki ni energetska, ampak je politična," je dejal.

Potreben je dvig ravni delovnih pogojev

Tudi predsednik sekcije za prevoz blaga pri Gospodarski zbornici Slovenije (GZS) Milan Slokar je dejal, da delovne sile primanjkuje, "najbrž jo bo v prihodnje še bolj".

"Zato moramo poskrbeti, da bodo imeli naši zaposleni primerne pogoje za delo in zato se trudimo, da državi in vsem institucijam povejmo, da morajo z nami sodelovati, da bomo krizo prebrodili," je dejal.

Prav tako sta Pišek in Slokar sta izpostavila slabe pogoje na avtocestnem križu, kjer primanjkuje parkirišč za tranzit, po Slokarjevih besedah približno 3000.

Slab je tudi odnos do zaposlenih

Sogovorniki so obsodili tudi prakse, ki so se pojavile v medijih glede odnosa do zaposlenih. "Priča smo bili zadnjim poročanjem, kako se pridobiva delavce v tujini. Kot varuh take praske obsojam. V prvi vrsti moramo biti ljudje in se zavzemati za človečnost, ne moremo pa kar z ljudmi delati na nivoju suženjstva," je poudaril Svetina.

Sogovorniki so najostreje obsodili ravnanje z bangladeškimi in bosanskimi delavci, ki so jih razkrili mediji. 

Mediji so pred dobrim tednom razkrili fotografije delavcev v Bangladešu, s spornimi praksami pa povezali tudi slovensko avtoprevozniško podjetje.

Novo na Metroplay: Nuša Lesar o najlepšem letu svojega življenja, materinstvu in delu voditeljice