21. 7. 2023, 13:00 | Vir: STA

Kaj se dogaja? Zdravnik opozarja na vse več resnih poškodb med mladimi

Profimedia

Gre predvsem za poškodbe mišično-skeletnega sistema. 

Število prometnih nesreč z udeležbo električnih skirojev po navedbah Agencije za varnost prometa (AVP) skokovito narašča, letos so do 18. julija zabeležili že 101 nesrečo. Ob tem na AVP opozarjajo, da večina voznikov e-skirojev sama povzroči prometno nesrečo in da se vozniki ne zavedajo hitrosti, ki jo lahko razvije e-skiro.

Po navedbah AVP je letos 66 voznikov e-skirojev oziroma 65,3 odstotka samih povzročilo prometno nesrečo. Lani je ta delež znašal 65,8 odstotka, dva voznika e-skiroja sta lani kot samoudeležena v prometnih nesrečah umrla. V letošnjih prometnih nesrečah z udeležbo e-skirojev je bilo 12 oseb hudo poškodovanih, 69 pa lažje.

Opozorila zdravnika

Da so resne poškodbe voznikov e-skirojev v naraščanju, opozarja tudi vodja urgentnega kirurškega bloka v Univerzitetnem kliničnem centru Ljubljana Uroš Tominc.

Profimedia

Kot je poudaril, gre predvsem za resne poškodbe mišično-skeletnega sistema, podobne poškodbam, ki jih beležijo pri kolesarjih in motoristih ter jih ni mogoče primerjati s poškodbami na navadnih skirojih. Največ poškodb je med mlajšo populacijo, uporaba zaščitne opreme je slaba, je navedel Tominc, ki glavni problem vidi tudi v nezavedanju voznikov glede hitrosti, ki jo razvije e-skiro.

Tominc je izpostavil tudi, da mnogi vozniki še vedno dojemajo e-skiro kot običajen skiro. Ob tem je opozoril, da je hitrost skiroja na nožni pogon okrog 10 kilometrov na uro, e-skiroja pa vsaj 20 kilometrov na uro, zato je že pri ustavljanju in sestopanju z ustavljajočega se e-skiroja in skiroja pomembna razlika.

"Vsaka podvojitev hitrosti pomeni štirikrat večjo energijo, ki jo mora absorbirati telo ob morebitnem padcu ali trku," je navedel Tominc. Policisti so letos ugotovili že 468 kršitev pri vožnji z e-skiroji, v celotnem lanskem letu pa 727. Najpogostejše kršitve pri voznikih e-skirojev so povezane z nepravilno stranjo oz. smerjo vožnje, neuporabo čelade, vožnjo pod vplivom alkohola, neprilagojeno hitrostjo in uporabo mobilnega telefona med vožnjo.

Največ povzročiteljev je bilo lani starih od 18 do 44 let, skrb vzbujajoče pa je, da je bilo sedem povzročiteljev starih do 14 let in 15 povzročiteljev do 17 let, dodaja Felser.

Novo na Metroplay: Nuša Lesar o najlepšem letu svojega življenja, materinstvu in delu voditeljice