N. V. | 26. 11. 2024, 09:00
V Ljubljani bodo kmalu začeli graditi novo (veliko) avtobusno postajo: poglejte, kako bo videti – in kdaj bo končana (FOTO)
Vsakodnevna pot skozi prestolnico bo mrd gradnjo še bolj otežena.
Na Slovenskih železnicah pričakujejo, da jim bo prihodnje leto ministrstvo za naravne vire in prostor izdalo gradbeno dovoljenje za projekt nove avtobusne postaje ob Vilharjevi cesti. Po trenutnem scenariju bi bila gradnja zaključena konec leta 2027 oziroma v začetku leta 2028.
Načrtujejo, da bodo na začetku prihodnjega leta objavili javno naročilo za izvedbo faze A, to je za izvedbo varovanja gradbene jame in izkope, v drugem četrtletju 2025 pa bodo objavili še javno naročilo za izvedbo faze B, ki vključuje gradbena, obrtniška in inštalacijska dela ter ureditev odprtih površin.
Še 12 dodatnih peronov ob Masarykovi cesti
Na Slovenskih železnicah so že med projektiranjem objekta ob Vilharjevi cesti ugotovili, da bo imel premalo avtobusnih peronov ob Masarykovi cesti – vzhodno od stare glavne železniške postaje, na mestu, kjer danes stoji upravna stavba Slovenskih železnic – nameravajo zgraditi še tako imenovan južni terminal z dodatnimi 12 peroni. Južni terminal naj bi bil končan v letu 2029.
V pritličju južnega terminala bodo avtobusni peroni za mednarodni avtobusni promet, avtobuse Ljubljanskega potniškega prometa in potrebe nadomestnih prevozov Slovenskih železnic. V višjih nadstropjih tega objekta bodo poslovni prostori in pisarne.
Na Slovenskih železnicah so namreč za Dnevnik pojasnili, da je projektiranje južnega terminala trenutno v fazi izdelave idejne zasnove in da bodo za gradbeno dovoljenje za to stavbo lahko zaprosili predvidoma konec prihodnjega leta. Do izgradnje južnega terminala v letu 2029 bo severni terminal, ki bo imel 30 peronov za avtobuse, z dodatnimi štirimi peroni za izravnavo časa ob Vilharjevi cesti, zadostoval za izvajanje avtobusnega prometa, trdijo s Slovenskih železnic.
Cena izgradnje nove avtobusne postaje?
Po trenutnih ocenah Slovenskih železnic bo gradnja železniške postaje ob Vilharjevi cesti (oziroma severnega terminala) stala 75 milijonov evrov, gradnja južnega terminala pa 9 milijonov evrov.
Slovenske železnice so pridobile nepovratna evropska sredstva za sofinanciranje izdelave dokumentacije za gradnjo nove avtobusne postaje s poslovnimi prostori in parkirno hišo, je razvidno s spletne strani Slovenskih železnic. Pogodbo o dodelitvi sredstev so železnice z evropsko komisijo podpisale 25. oktobra letos in obetajo si okoli 1,37 milijona evrov evropskih sredstev. Na Slovenskih železnicah so 4. novembra že prejeli polovico odobrenega denarja, in sicer dobrih 685 tisoč evrov, preostanek denarja pa bodo prejele v roku 90 dni po oddanem končnem poročilu, kar bo po njihovih pričakovanjih v drugem četrtletju leta 2027.
Kdo bo novo avtobusno postajo upravljal?
Sedanjo avtobusno postajo, ki stoji na zemljiščih v lasti Slovenskih železnic, upravlja zasebno podjetje Avtobusna postaja (AP) Ljubljana. Na železnicah so si najprej prizadevali prevzeti omenjeno družbo, da bi ta tudi v novi postajni stavbi izvajala to dejavnost. A so na Slovenskih železnicah povedali, da so prevzem AP Ljubljana opustili in napovedali, da bo novo postajo upravljalo podjetje Nomago.
V Nomagu imajo Slovenske železnice od konca leta 2022 50-odstotni lastniški delež. Iz zadnjega letnega poročila Slovenskih železnic pa je razbrati, da bo družba izkoristila izključno pravico, da do konca letošnjega leta odkupi še preostali 50-odstotni lastniški delež, ki je zdaj v lasti družbe Adventura v Nomagu.
Na AP Ljubljana so sicer že februarja lani odpovedali najemno pogodbo za zemljišča in bi območje morali izprazniti do februarja letos. "Ker tega niso storili, smo zoper njih na okrožno sodišče v Ljubljani vložili tožbo za izpraznitev in izročitev nepremičnin," so pojasnili na Slovenskih železnicah.
Novo na Metroplay: Karin Velikonja | Slovenka, ki je odprla prvi holistični studio v Evropi