V prestolnici se obeta nova pridobitev, ki bo povezovala skupnost, izobraževala generacije in ponujala podporo tistim, ki jo najbolj potrebujejo.
V Ljubljani bodo zgradili prvi park varne mobilnosti v Evropski uniji, ki bo združil programe za podporo žrtvam prometnih nesreč in izobraževalne programe. Gre za površino ob Cesti dveh cesarjev v Ljubljani, na kateri bodo uredili spretnostne ovire za pridobivanje veščin za enosledna vozila, ki jih uporabljajo otroci, mladostniki in drugi udeleženci v cestnem prometu in kjer bo na voljo strokovni program vodenja. "Ta park ne bo namenjen samo otrokom in mladim, ampak vsem generacijam, ki spoznavajo nove oblike mobilnosti enoslednih vozil," je poudaril Robert Štaba, direktor Zavoda Varna pot, ki si je za to prizadeval že vrsto let.
Park varne mobilnosti bo imel vse pogoje za druženje, izmenjavo življenjskih zgodb, nasvetov in strokovno pomoč. "Nemalokrat se zgodi, da pri predavanjih o Viziji NIČ v podjetjih, lokalnih skupnostih in različnih organizacijah do nas pristopijo ljudje ter tiho, plaho povedo, da se je najhujše pripetilo tudi v njihovi družini. Sledijo objem, solze, stisk in olajšanje. Zdaj vedo, da niso sami in da njihovo bolečino, stisko poznamo tudi drugi, da si lahko pomagamo narediti korake naprej in osmisliti novo pot življenja," za Dnevnik pravi Štaba. V izobraževalne vsebine bodo namreč vpletli življenjske zgodbe in napake, ki so pripeljale do tragičnih okoliščin. Na njih bodo zgradili izobraževalni program, skupaj s sodobnimi IT-vsebinami pa se bodo lahko še bolj približali mladim, ki so nedvomno drugačni, kot je bila starejša generacija. Multimedijske storitve bodo na voljo tako v manjši dvorani kot na zunanjem prostoru. Da pa ne bo ostalo samo pri teoretičnih tematikah, bodo uporabniki vse nove oblike enosledne mobilnosti preverili, ugotovili, kako vešči so uporabe teh vozil, kako izboljšati lastno varnost in udeležbo v prometu.
2,3 milijona evrov vreden park
Gre za program, ki so ga v ljubljanskem mestnem svetu na pobudo župana potrdili soglasno, torej tako z glasovi opozicije kot z glasovi podpornikov mestne oblasti. K pobudi za sodelovanje so se do zdaj odzvali v podjetjih Riko, Porsche Slovenija in Generali zavarovalnica, ki bodo vanj vložili tudi svoje delo, znanje, izkušnje in programe.
Park naj bi zaživel konec prihodnjega leta. Občinski delež v projektu znaša 2,3 milijona evrov.