Ljubljana postaja ogromno gradbišče: kje bo stala največja poslovna stavba in zakaj bomo štiri leta trpeli v prometu

22. 3. 2023, 21:18 | R. K.
Deli
Ljubljana postaja ogromno gradbišče: kje bo stala največja poslovna stavba in zakaj bomo štiri leta trpeli v prometu (foto: Bobo/fotomontaža)
Bobo/fotomontaža

V središču prestolnice so zahrumeli gradbeni stroji, ki bodo najverjetneje prinesli tudi več let prometnega kaosa.

V Ljubljani so začeli graditi novo brezogljično poslovno stavbo, ki bo največji tovrsten objekt v državi. Stavba, ki jo investitorji predstavljajo kot "najbolj zeleno poslovno stavbo v Sloveniji z najvišjim mednarodnim trajnostnim certifikatom – LEED Platinum", bo stala v bližini glavne železniške postaje ob Vilharjevi cesti. Poimenovali so jo Vilharia.

Največji poslovni projekt v Sloveniji

Zaradi tega in drugih projektov se bo območje okoli železniške postaje v prihodnjih letnih spremenilo v veliko gradbišče, ljubljanski župan pa je že napovedal tudi veliko prometno gnečo. Poleg gradnje omenjene poslovne stavbe naj bi namreč stroji kmalu zahrumeli tudi na gradbišč ter komercialnega dela Emonike nove ljubljanske železniške in avtobusne postaje, za kateri so načrti pripravljeni že desetletje, piše N1.

Kljub temu pa je svojo poslovno stavbo, ki bo imela 40.000 kvadratnih metrov prostorov, prvo začelo graditi slovaško podjetje Corwin. "Gre za največji poslovni projekt v Sloveniji. V stavbi bodo pisarne in poslovni prostori. Bolj kot na velikost smo ponosni na to, da bo stavba zelena in nizko energetska," je po poročanju omenjenega medija ob začetku gradnje dejal prvi mož slovaškega podjetja Marian Hlavačka.

Kako bo Vilharia videti?

Po njegovih besedah bo stavba tehnološko in trajnostno gledano ena najnaprednejših. Stavba, ki so jo zasnovali v danskem arhitekturnem biroju Schmidt Hammer Lassen, bo imela pet nadstropij, v katerih bodo poslovni prostori, v pritličju pa bodo imeli svoje prostore gostinski in trgovski ponudniki. Pod njo bosta še dve etaži. Imela bo podolgovato obliko, med nadstropja pa bodo umeščeni zeleni atriji, navaja N1.

Posebno funkcijo bodo imele tudi strešne površine, saj jih bo polovica namenjena proizvodnji fotovoltaične energije, druga polovica pa bo ozelenjena ter opremljena za športne in rekreacijske dejavnosti. Gradnja je trenutno v fazi, ko potekajo dela za zavarovanje delovne jame in izkopi, je za navedeni medij pojasnil vodja razvoja Vilharie Jan Jazbec.

Štiri leta bomo vsi trpeli v prometu

"Ta dela bomo končali do jeseni, nato pa začenjamo konstrukcijo objekta," je napovedal in dodal, da so pravnomočno gradbeno dovoljenje dobili konec lanskega leta. Gradnja naj bi bila končana sredi leta 2025.

"Konec, ki je bil več let zapuščen, bo v prihodnjih nekaj letih postal najlepši del Ljubljane," pa je ob tem napovedal ljubljanski župan Zoran Janković in dodal, da bomo zaradi gneče prihodnja štiri leta vsi trpeli v prometu, saj se poleg gradnje Vilharie, napovedane gradnje komercialnega dela Emonike ter novega železniškega in avtobusnega centra, v bližini kmalu začenjajo prenove Linhartove, Šmartinske in Topniške ceste, so navedli pri N1.

https://www.metropolitan.si/novice/slovenija/kolesarske-navade-so-se-mocno-spremenile-preverite-kaj-je-najvecja-sprememba/

Novo na Metroplay: Vidnost in varnost v prometu: "Zgoditi se mora 'aha moment', da spremenimo svoje navade"