Avtobusi so super, pravi prebivalec Ljubljane, ki se je v slovensko prestolnico priselil zaradi študija – kako je potem mogoče, da toliko Ljubljančanov raje uporablja avto in dan za dnem izgublja čas v prometnih zamaških?
Prometni kaos ob popoldanski konici, kakršnega smo v Ljubljani med drugim izkusili tik pred začetkom krompirjevih počitnic, je zadnje čase v prestolnici pravzaprav prej pravilo kot izjema.
Številna gradbišča po Ljubljani, prometne razmere in nepredvidljive situacije na cesti naredijo svoje, gotovo pa ne pomaga dejstvo, da se veliko število Ljubljančanov in tistih, ki se vozijo v prestolnico na delo, po opravkih še vedno najraje odpravi z avtomobilom.
To pogosto preseneti tuje obiskovalce prestolnice, ki so od doma morda vajeni drugačne prometne ureditve in večjega poudarka na javnem prometu. Eden od njih je svoje razmišljanje nedavno delil na platformi Reddit.
"Moja punca je Slovenka, zato sem se po končani diplomi v matični državi odločil, da pridem v Ljubljano na magisterij. Največji problem, ki ga imam, je ta, da ne živim prav v Ljubljani, zato sem odvisen od avtobusov. Avtobusi so super, nimam težav s tem, da se moram voziti z njimi. Ampak moti me, da je na cestah toliko avtomobilov, da pot, ki bi sicer trajala 40 minut, traja dvakrat toliko. Da avtobus sploh pride iz Ljubljane, traja vsaj pol ure zaradi vseh prometnih zamaškov," je pojasnil in razmislek sklenil z vprašanjem, kako je mogoče, da se ob vsem tem ljudje še vedno odločajo za avtomobile.
"Infrastruktura za kolesarjenje je odlično urejena, tudi javni promet je dober. Kako je mogoče, da se Ljubljančanom sedenje v avtih v prometnih zamaških zdi bolj privlačno kot pa uporaba javnega prometa? Kaj bi vas končno prepričalo v to, da se znebite avtomobilov?" ga je zanimalo.
"Javni prevoz je katastrofa"
Preostali uporabniki Reddit foruma so avtorju originalne objave hitro pojasnili, da so glavni razlog za veliko število avtomobilov na ljubljanskih (in nasploh slovenskih) cestah slabe povezave javnega prometa. Petnajstminutni (ali še daljši) intervali med avtobusi javnega prometa se v prestolnici nekega evropskega mesta ne bi smeli dogajati, so prepričani.
Pa ne le avtobusi: pod kritiko so tudi vlaki, ki bi življenje olajšali "vozačem" iz ostalih mest, alternativ pa ni (nekateri so denimo izrazili obžalovanje, da Ljubljana nima več tramvaja)."Dokler Ljubljana ne dobi podzemne, bom uporabljal avto," se je na primer glasil nek komentar.
"Moja prijateljica živi na obrobju mesta in tudi njena služba je na obrobju. Avtobusne povezave so takšne, da bi z avtobusom do službe potrebovala eno uro, pa še to na dober dan. Peš pride v štiridesetih minutah, z avtom pa potrebuje deset minut," je zapisala ena od uporabnic.
"Kot nekdo, ki živi v Šiški, dela pa v Črnučah, avto nujno potrebujem. Ne moreš primerjati nekega študentskega načina življenja s tem, kako živi odrasel lokalec v Ljubljani, ki mora v enem dnevu obresti ogromno različnih lokacij. Kar poskusi pobrati otroka v vrtcu z avtobusom," se pridružuje druga.
Tudi ostala mnenja, ki so jih prispevali prebivalci Ljubljane, se berejo podobno.
"Res je sramota, kako so speljane avtobusne linije. Še vedno odgovarjajo času, ko je bila Ljubljana 1/5 trenutne velikosti. Polurna vožnja z avtom se hitro spremeni v uro in pol ali celo več vožnje, če se odločiš za avtobus. Ne, hvala, veliko raje sem fleksibilen s časom in pridobim dodatno uro. Poleg tega rad vozim avto. Še vedno pa se od časa do časa odločim za avtobus, in verjamem, da bi to počel pogosteje, če bi vozili bolj pogosto in če z njimi ne bi izgubil toliko časa."
"V Ljubljani z avtom skoraj povsod prideš v 15 do 25 minutah. Z avtobusom samo do centra mesta potrebuješ 30 minut, če greš kam drugam, pa prištej dodatnih 15 do 45. Tako da seveda bodo ljudje raje uporabljali avtomobile, če pa je javni prevoz takšna katastrofa."
Avto kot statusni simbol
Do neke mere nasičenost Ljubljane z avtomobili gotovo pojasnjuje tudi to, da avto za številne Slovence ni le prevozno sredstvo, temveč statusni simbol.
"Odnos Slovencev do avtomobilov je gotovo zanimiva točka, ki jo je vredno raziskati. Ob začetku spomladi boste zunaj videli ogromno ljudi, ki kolesarijo, rolajo, tečejo ali hodijo v hribe. Toda za večino Slovencev je nepredstavljivo, da bi se po opravkih v mesto odpravili peš ali da bi uporabili javni prevoz," je nedavno poročal blog Let's go Slovenia.
To je izpostavil tudi eden od uporabnikov Reddita. "Razširjeno je prepričanje, da je avto nekaj, kar si zaslužiš, ker si uspešen v osebnem in poslovnem življenju. Večina ljudi, navezanih na avto, vidi javni prevoz ali kolo kot tip prevoza za revne. Imel sem na primer mladega sodelavca, ki je živel pet minut stran od podjetja, a je na delo prihajal z avtom. Tako je zasedal parkirno mesto sodelavcem zunaj mesta, ki so morali pred prihodom v službo odložiti otroke v vrtcu in so zato prihajali na delo za njim."
https://www.metropolitan.si/novice/smartinska-cesta-popolna-zapora-podaljsana/
Novo na Metroplay: Dedek Mraz opozarja: "Starši, ne delite otrok na pridne in poredne!"