L. PA. | 27. 11. 2024, 12:00

V Ljubljani začeli z rušenjem več lokalov, razlog pa ...

Srdjan Živulovič/Bobo

Trenutna ureditev je bila zelo neprijazna za kolesarje.

Gradbena dela na območju glavne železniške postaje v Ljubljani, kjer bo zrasla težko pričakovana nova, sodobna železniška postaja, so že v polnem teku. Po poročanju Dnevnika trenutno potekajo odstranitev posameznih tirov in tirnih gred ter izkopi, dela pa se izvajajo tudi v 158 metrov dolgem Vilharjevem podhodu.

Delavci izvajajo rušitve in druga pripravljalna dela v nekdanjih gostinskih lokalih, poleg tega pa so že izpraznjeni tudi prostori Mladinskega centra Ulca, trgovine z oblačili, frizerskega salona, kioska in prostora Društva invalidov Ljubljana Bežigrad na drugi strani podhoda.

Stara stopnišča v podhodu bodo porušili, namesto njih bodo na levi strani, v smeri proti novi železniški postaji, zgrajena nova, ki bodo usklajena s prenovljeno peronsko shemo. Stopnišča v smeri proti Šmartinskemu podvozu pa bodo porušili in za več metrov razširili podhod.

Vanj bodo umestili tudi nova dvigala, ki bodo osebam z gibalnimi oviranostmi omogočala dostop do peronov, dodatne sanitarije, garderobe, stojala za kolesa, shrambe, čakalnica, prostor za prodajo vozovnic in druge poslovne prostore.

Poskrbeli bodo za kolesarje

Na skrajnem desnem robu razširjenega podhoda pa bo, kot piše v tehničnem poročilu za ureditev podhoda, urejena nova varna kolesarska povezava, ki se ne bo križala z drugimi uporabniki podhoda, kar pomeni, da bo vizualno in fizično ločena od površin za pešce. Široka naj bi bila 3,85 metra.

To bo za kolesarje velika sprememba glede na trenutno stanje, ko zaradi mešanja poti pešcev in kolesarjev, tako Dnevnik, prihaja do konfliktnih situacij.

Tudi iztek podhoda je trenutno urejen zelo neprijazno za kolesarje. Ob robu stopnišča sta ozki in strmi klančini, po katerih nekateri potiskajo kolo do površja. Raje kot neudobni klančini drugi uporabljajo bližnje dvigalo. Po novem bo južni vhod v Vilharjev podhod za kolesarje urejen s kolesarsko klančino, ki bo široka toliko kot sama kolesarska steza.

Morda vas zanima tudi:

Prenova in razširitev Vilharjevega podhoda bo potekala v več fazah, ki jih bo narekovala rekonstrukcija tirne sheme na površju. Ves čas gradbenih del bodo pešci in kolesarji podhod lahko uporabljali in iz njega dostopali do vseh peronov, ki bodo v uporabi v posamezni fazi del. Sicer pa na direkciji za infrastrukturo zagotavljajo, da gradnja nadomestnega železniškega nadvoza čez Dunajsko cesto poteka po terminskem planu.

Delno zaporo na Dunajski, vključno s pločnikom in kolesarsko stezo, so že odstranili, glavna gradbena dela na železniški infrastrukturi pa bodo končana v decembru, ko pričakujejo tudi sprostitev železniškega prometa po novih tirih.

Novo na Metroplay: Jan Plestenjak iskreno o enem najbolj čustvenih trenutkov njegove glasbene kariere