"V zadnjih 14 letih so potniki opravili skoraj 500 milijonov potovanj, mi pa smo zabeležili zgolj en primer fizičnega nasilja, za katerega sicer menimo, da je nedopusten in se ne bi smel zgoditi," so jasni na LPP.
Nedavno je Slovenijo pretresel primer nasilja na avtobusu ljubljanskega potniškega prometa (LPP). Po dosedanjih informacijah je moški zabodel svojo bivšo partnerico, ta pa na srečo v napadu ni utrpela smrtno nevarnih poškodb. Čeprav je bil to izoliran dogodek, pa to vseeno posledično vodi do vprašanja, kako varni so pravzaprav potniki na avtobusih LPP.
"Potniki in vozniki so na LPP varni"
Na LPP so nam zagotovili, da so potniki ter vozniki na vseh njihovih avtobusih popolnoma varni. Kot so dodali, porasta fizičnega nasilja v primerjavi s prejšnjimi leti ne beležijo. Obenem so poudarili, da v dotičnem primeru ni šlo za napad na naključnega potnika, ampak sta se napadalec ter žrtev poznala.
Da so avtobusi relativno varni, potrjuje tudi statistika, ki sega v leto 2013. Med letoma 2013 in 2020 na avtobusih javnega potniškega prometa tako niso zabeležili nobenega napada na voznika. V letu 2019 so zabeležili največ napadov na voznike avtobusov, a številka nikoli ne preseže štiri.
So na avtobusih potrebni varnostniki?
Na LPP menijo, da je za varnost na avtobusih dobro poskrbljeno. Večina mestnih avtobusov je namreč opremljenih z videonadzornim sistemom, ki omogoča, da je celotno dogajanje na avtobusih zabeleženo. "Videonadzorni sistem je v zadnjih letih postal tudi del standardne opreme na avtobusih. Starejša vozila, ki nadzornega sistema še nimajo, bodo kmalu nadomestila nova vozila, tako da bomo dosegli 100-odstotno opremljenost vseh vozil v mestnem prometu z videonadzornim sistemom," so sporočili.
Tipka SOS
Mnogi, ki za LPP uporabljajo novo aplikacijo Urbana, so zagotovo opazili, da imajo v njej na voljo tipko SOS. S pritiskom na to tipko so voznik in prometniki v nadzornem centru nemudoma obveščeni, da nekdo potrebuje pomoč. "Vozniki imajo jasna navodila, kako ukrepati v primeru grožnje ali incidenta. V takem primeru voznik takoj, ko je mogoče, to sporoči prometniku preko sistema sledenja AVL. Voznik prometniku opiše situacijo in počaka na nadaljnja navodila," so razložili.
"Če je to izvedljivo, voznik ustavi vozilo in odpre vsa vrata. Če pa to ni mogoče, pa poskusi pomiriti napadalca. Prometnik v primeru fizičnega napada ali groženj pokliče policijo."
Ravno zaradi dobrega varnostnega sistema na LPP ne razmišljajo o uvedbi dodatnih varnostnih ukrepov. Prav tako ne razmišljajo, da bi najeli varnostnike, ki bi pazili na red in mir na mestnem prometu. In čeprav mnogi menijo, da so varnostniki ob kontrolorjih iz varnostnih razlogov, pa temu ni tako. "Varnostnik je ob kontrolorju zato, da lahko ugotavlja identiteto kršitelja na varovanem območju, če kontrolor ugotovi nepravilnost v povezavi s plačilom voznine. Kontrolor nima pristojnosti ugotavljati identitete," so pojasnili na LPP.
Kaj pa večerne linije?
Na LPP prav tako ne razmišljajo o ukinitvi večernih linij v primeru, da bi prišlo do porasta nasilja. Sami so namreč mnenja, da ta ukrep v bodoče ne bo potreben, saj je Ljubljana sama po sebi varno mesto. To namreč tudi dokazuje dejstvo, da je že trikrat prejela nagrado Slovenian Grand Security Award za najbolj varno mesto. "Tudi v najnovejši raziskavi Evropske komisije je med mesti, v katerih se ljudje ponoči počutijo varne, je dosegla najvišje mesto. Mestna občina Ljubljana se dobro zaveda pomena varnosti, zato zagotavljanju ta namenja izjemno veliko pozornosti."
Kot so še omenili, se občasno na avtobusih LPP pojavijo primeri verbalnega nasilja. "V zadnjih 14 letih so potniki opravili skoraj 500 milijonov potovanj, mi pa smo zabeležili zgolj en primer fizičnega nasilja, za katerega sicer menimo, da je nedopusten in se ne bi smel zgoditi. Glede na podatke lahko z gotovostjo trdimo, da so avtobusi LPP za potnike varni," so zatrdili.