31. 10. 2024, 08:21 | Vir: STA

Kriza v Nemčiji: reševanje slovenskih delovnih mest, kdo je na udaru?

Bobo

Nemška industrija, ki predstavlja ključno gonilo evropskega gospodarstva, se sooča z resnimi izzivi. Minister za delo Luka Mesec napoveduje ukrepe.

Socialni partnerji bodo v petek, 8. novembra, na seji Ekonomsko-socialnega sveta (ESS) opravili prvo razpravo na temo stalne sheme skrajšanega delovnega časa za ohranitev delovnih mest v primeru nepredvidljivih okoliščin, je napovedal minister Luka Mesec. Predvsem se bo treba pogovoriti, kako take sheme uporabljati panožno, je poudaril.

Shema skrajšanega delovnika

Kot je v torek ob robu novinarske konference o ustanovitvi posebne enote inšpektorata za delo za prednostno odzivanje spomnil Mesec, na ministrstvu za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti od poletja pripravljajo shemo za skrajšan delovnik v primeru krize. Po njegovih besedah so take sheme med pandemijo covida-19 po Evropi rešile 18 milijonov delovnih mest, zato je prepričan, da jim to daje dober zgled, kako take sheme zastaviti.

"Za zdaj je v zakonu oris treh pogojev: če se pojavi splošna recesija in se zviša brezposelnost, če se pojavi naravna nesreča ali če se pojavi epidemija. Država v teh primerih aktivira tako shemo, ki bo pomagala podjetjem, da v času krize dobijo subvencije za skrajševanje delovnega časa, zato da ljudi ni treba odpuščati," je pojasnil Mesec.

Luka Mesec
Borut Živulovič/Bobo

Mesec je ob napovedal, da bodo socialni partnerji prvo razpravo na to temo opravili 8. novembra na seji ESS.

S socialnimi partnerji se bodo predvsem morali pogovoriti o tem, kako take sheme uporabljati panožno; da se torej ne čaka na splošno recesijo, ampak se jih aktivira takrat, ko zaznajo krizo v določeni panogi.

Mesec izpostavil nevarnost

Nemška avtomobilska industrija se trenutno sooča z vse večjimi izzivi, kot so naraščajoča konkurenca kitajskih električnih vozil v Evropi, sankcije proti Rusiji, cenovna vojna v segmentu električnih vozil in šibkejše povpraševanje na Kitajskem po vozilih, izdelanih v Nemčiji.

avtomobili industrija tovarna avtomobilov
Profimedia

"Z zaskrbljenostjo spremljamo, kaj se dogaja v nemški avtomobilski industriji. Kot vemo, je Nemčija naš največji izvozni trg, tako da se bo to na žalost poznalo tudi pri nas," je dejal minister. Zagotovil je, da bo vlada naredila vse, da bo učinek tega dogajanja pri nas čim manjši in da ljudje ne bodo izgubljali delovnih mest.

Preberite še:

Konec znanega podjetja, katerega izdelke smo nosili vsi: brez dela ostalo že 90 oseb - Metropolitan.si

Shema skrajšanega delovnega časa je eden od ukrepov, ki jih v luči dogajanja v Nemčiji zagovarjajo tudi predstavniki slovenske avtomobilske industrije. Od vlade pričakujejo, da bo s takšnimi začasnimi ukrepi vzdrževala zaposlenost tam, kjer bo prišlo do začasnih nihanj v povpraševanju.

S predstavniki slovenske avtomobilske industrije sta o stanju in izzivih v tej panogi sredi meseca govorila tudi predsednik vlade Robert Golob in gospodarski minister Matjaž Han. Srečanje je sledilo sporočilu podjetja Mahle iz Šempetra pri Gorici o ukinitvi več kot 600 delovnih mest.

Novo na Metroplay: Anže Logar in Dejan Kaloh o ustanovitvi nove stranke Demokrati | N1 STUDIO