K. Ž. | 22. 5. 2024, 10:53

Slovenska občina s predlogom razbesnela delavce iz bližnjih podjetij: najbolj bodo na udaru tisti z najnižjimi plačami

Mil

V središču Maribora sta začeli obratovati novi plačljivi parkirišči, občina pa bi rada vzpostavila še dve dodatni. Novica o tem, da bo do zdaj brezplačno parkirišče pod dvoetažnim mostom plačljivo, je močno razburila delavce.

Prebivalci Mestne občine Maribor so na nogah. Občina je namreč v zadnjih mesecih uvedla več plačljivih parkirišč, zdaj pa namerava vzpostaviti še dva dodatna parkirišča. Po poročanju portala Mariborinfo, je bilo namreč konec marca potrjeno obratovanje parkirišča na stičišču Smetanove ulice s Koroško cesto pri Koroškem mestu ter obratovanje parkirišča na križišču Pristaniške ulice ter ulice Ob bregu na Lentu.

Občinsko podjetje Mestne nepremičnine, ki je pristojno za upravljanje tržnih nepremičnin in koncesijskih storitev, pa zdaj predlaga da bi dve parkirišči postali plačljivi.

Prvo parkirišče se nahaja v garaži novo zgrajene Zdravstvene postaje Magdalena na Taboru. Tam bo po besedah direktorja javnega podjetja Mestne nepremičnine Ranka Šmigoca na voljo 30 parkirnih mest. Parkirna mesta bodo namenjena urnemu parkiranju kot tudi mesečnemu najemu, poroča Večer.

Miloš Vujinović/Bobo

A najbolj je delavce razburila novica o uvedbi plačljivega parkirišča na do zdaj brezplačnem parkirišču pod dvoetažnim mostom. Tam je na voljo okoli 110 parkirnih mest, ki jih v veliki večini zasedajo zaposleni v bližnjih podjetjih Henkel in Mariborska livarna Maribor.

Predvidena cena najema parkirnega mesta bo 35 evrov na mesec. "Pod dvoetažnim mostom bo okrog 110 plačljivih parkirnih mest. Pred uvedbo plačljivega parkirišča bodo na njem nameščene zapornice, celotno območje bo temeljito očiščeno, postavljena pa bodo tudi stojala za kolesa," so za Večer povedali v Javnem holdingu Maribor. Zaposleni pa ne bodo imeli skoraj nobenih ugodnosti pri parkiranju. "To parkirišče bo namenjeno predvsem ali izključno zaposlenim v okoliških podjetjih. Pri tem je cilj Mestnih nepremičnin, da sklenejo dogovor o uporabi na ravni podjetij, ta pa potem sama določajo pogoje parkiranja za sodelavce. Ob tem lahko slednji seveda izkoristijo tudi alternativne možnosti prevoza, kot so mestni avtobusi, kolesa Mbajk idr." so razložili

Miloš Vujinović/Bobo

Robert Tajman iz Sindikata kovinske in elektroindustrije Slovenije pa je opozoril, da bo preoblikovanje brezplačnih parkirišč v plačljiva dodatno prizadelo delavce z najnižjimi plačami. Med drugim je tudi izpostavil, da ne ve, kako bodo zaposleni reagirali, če se bodo načrti uresničili, saj je ogorčenje tako veliko, da ne izključuje niti vandalizma nad parkomati.

"Letos bo Mariborska livarna Maribor praznovala stoletnico obstoja. V teh sto letih je občini Maribor, Sloveniji in bivši Jugoslaviji plačala ogromno davkov, pomagala graditi stanovanjske soseske, preživljala na tisoče zaposlenih, njihove družine, partnerske firme. Mladci iz šol so se izoblikovali v mojstre, inženirje. Sramota, kaj se nam dogaja, tisoče bivših zaposlenih se na Pobrežju obrača v grobu," je kritičen Tajhman.

Kot je dejal za Večer, od 350 zaposlenih jih vsaj 250 uporablja brezplačna parkirišča v okolici podjetja. "Ker kar nekaj delavcev prihaja na delo iz okoliških občin, nam tudi javni potniški promet ne pomaga veliko, saj je za zaposlene, ki delajo v popoldanski, nočni ali 12-urni izmeni, praktično neuporaben, pogojno uporaben je le za dopoldansko izmeno. Pot iz MLM do recimo Frama lahko traja realno okrog ene ure in pol," je opozoril sindikalist.

Šmigoc na očitke odgovarja, da vodstvo sicer ni predstavilo še nobenega modela, v katerem bi prikazali, kako bodo zaposlenim obračunavali parkirišča, zaradi česar je mnenja, da prehitevajo.

Novo na Metroplay: "Zgodovine se moramo zavedati, da ne ponavljamo istih napak. Moramo pa jo zagotovo preseči" | Matej Grah