T. R. K. | 30. 8. 2024, 13:22
Prejela kazen za postreženo alkoholno pijačo opitemu moškemu: na Ministrstvu za zdravje situacijo razumejo in pripravljajo rešitev
Oseba je zato, ker je opitemu moškemu postregla pijačo, morala plačati kazen. Na Ministrstvu za zdravje ob tem izpostavljajo, da tudi sami zaznavajo težavo, zato na tem področju pripravljajo okrepljene aktivnosti.
Natakarica, ki delo opravlja kot študentka, je pred kratkim dobila kazen, ker je postregla alkoholno pijačo odraslemu moškemu, ki je prišel v lokal, ker je bil opazno alkoholiziran, za to kršitev pa je morala poravnati visoko kazen. Ob tem je mnenja, da se ji tak zakon ne zdi pravičen, saj je ocena stanja stranke, ki je ne poznaš zelo subjektivna.
Ob tem izpostavlja tudi problematiko, da mnoge stranke pridejo iz drugih barov, kjer so že pile in si nato privoščijo le eno pijačo, obnašajo pa se različno in alkohol jih lahko zadane po določenem času, ko jim pijačo postrežeš. V nadaljevanju zapiše: "Mnogi natakarji, ki so večinoma na minimalni študentski plači so zato odgovorni za odraslo osebo, ki sama ne more oceniti koliko alkohola premore in primorani poravnati kazen, ki si je ne morejo privoščiti. Edini način da bi bilo to legitimno bi bil, če bi vsaki stranki naredili alkotest, ampak ker bi bilo to do sila zoprno, predlagam, da osebje ni vec odgovorno za neodgovornost in pomanjkanje presoje odrasle osebe, ki spije preveč."
Na Ministrstvu za zdravje situacijo razumejo in pripravljajo rešitev
Na Ministrstvu za zdravje so izpostavili, da Zakon o omejevanju porabe alkohola glede strežbe alkoholnih pijač opitim osebam v drugem odstavku 7. členu določa: "Prepovedana je prodaja alkoholnih pijač osebam, ki kažejo očitne znake opitosti od alkohola." Izpostavili so, da je cilj omenjene določbe, ki je mednarodno dokaj enotno uveljavljena, v omejevanju prekomernega in s tem posebej tveganega pitja alkohola.
Ob tem pa izpostavljajo, da želijo poudariti, da razumejo skrb in dilemo, povezano z domnevno nesorazmerno odgovornostjo ter neusposobljenostjo strežnega osebja pri obvladovanju omenjene problematike: "Izziv, na katerega opozarjate, tudi sami zaznavamo. Gre za zelo kompleksen fenomen. Prodajalci, ki so 'v prvih vrstah', so po eni strani soočeni z izzivom subjektivne presoje opitosti, pri tem pogosto za to premalo usposobljeni in s tem suvereni. Hkrati so pod kulturnim pritiskom potencialne stigme in pritiska s strani stranke ob zavrnitvi prodaje alkoholnih pijač."
Ob koncu ugotavljajo, da so lahko tudi pod pritiskom lastnikov gostinskih lokalov, ki jim je v interesu čim večja prodaja ter izogibanje izgubi (stalnih) strank. Kljub temu pa so mnenja, da bi bil korak v smeri opuščanja odgovornosti tistih, ki v končni fazi opitim ponudijo alkoholno pijačo, korak v napačno smer in problematike ne rešuje.
Pripravljajo pa rešitev: "Namesto tega pripravljamo okrepljene aktivnosti v smeri uvajanja (tudi obveznih) izobraževanj in usposabljanj za strežno osebje in lastnike gostinskih obratov ter krepitve javne ozaveščenosti o nevarnostih prekomernega pitja alkohola."
Ob koncu pa izpostavljajo pomembno informacijo: "Gotovo pa mora biti breme v večji meri osredotočeno na lastnike gostinskih lokalov, ne zgolj najšibkejših v verigi, to je prodajalcev. Tudi na ta moment bomo v bodoče posebej pozorni."
Novo na Metroplay: "Materinstvo ti da novo dimenzijo organizacije, produktivnosti in empatije" | Sonja Šmuc