Skrb vzbujajoči karierni cilji mladih: "Komaj čakam, da bom osemnajst, da lahko začnem prodajati svoje fotografije prek OnlyFansa!"

20. 3. 2024, 10:01 | L. PA.
Deli
Skrb vzbujajoči karierni cilji mladih: "Komaj čakam, da bom osemnajst, da lahko začnem prodajati svoje fotografije prek OnlyFansa!" (foto: Profimedia)
Profimedia

Pretirano preživljanje časa na družbenih omrežjih ima lahko za posledico tudi to, da mladi opustijo šolanje, ker želijo uspeti v digitalni sferi.

Čeprav ne gre za dejanski medicinski termin, je zasvojenost s tehnologijo in družbenimi omrežji postala pereč problem med mladimi, zlasti odkar so se pojavila omrežja, ki z dinamičnimi, privlačnimi vsebinami, ki se na zaslonu 'rolajo' tako hitro, da jih je skoraj nemogoče dohajati, najstnike zalagajo z dnevno dozo dopamina.

Najboljši primer tovrstne platforme je trenutno izjemno priljubljeno omrežje TikTok, zasnovano tako, da zelo hitro povzroči odvisnost, saj uporabniku ves čas ponuja nove in nove trende, novice in vsebine.

Ker mladi na zasvojljivih omrežjih preživijo toliko časa, se malodane njihov celotni svet zoži na velikost zaslona. Informacij ne iščejo več na Googlu, je za podkast N1 povedala Mija Repenšek, svetovalka na Logoutu, centru pomoči pri prekomerni rabi interneta, ki raziskuje zasvojenosti in nevarno uporabo telefona, socialnih omrežij in spletne pornografije, ampak kar na TikToku.

Kam postaviti termostat, da bodo računi nižji?

Poleg tega digitalna sfera postane tudi privlačno karierno polje: mladih ne zanimajo več 'običajni' poklici, biti želijo vplivneži, youtuberji, streamerji, e-športniki, mlada dekleta pa ne vidijo ničesar spornega v prodaji fotografij prek platforme OnlyFans.

Šolo obesijo na klin

"Trenutno imamo v obravnavi zelo veliko najstnikov, ki so enostavno nehali hoditi v šolo in začeli razmišljati o digitalnih poklicih. V teh poklicih si sicer lahko zelo uspešen, a imajo mladi predstavo, da bodo do uspeha lahko prišli brez prevelikega truda, da so ti poklici lahki in da se za to enostavno ne bo treba pretirano potruditi," pojasnjuje Repenškova.

Fantje bi na primer radi bili streamerji, kar pomeni, da prek svojega kanala v živo prenašajo vsebine, a ob vprašanju, kaj so že posneli in kaj delajo v tej smeri, zaposleni na Logoutu po navadi ugotovijo, da nič, da gre bolj za izgovor, da ne hodijo v šolo.

Zelo radi bi bili tudi e-športniki, vplivneži, kriptomilijonarji ali pa bi se ukvarjali s tako imenovanim dropshippingom, kar pomeni, da bi uvažali poceni izdelke in jih po višji ceni prodajali prek spleta.

Morda vas zanima tudi:

Pri tem ne pomislijo na to, da gre pri e-športnikih za športnike, ki se profesionalno ukvarjajo z igranjem iger, kar pomeni, da za njimi stojijo klubi, da imajo urejeno hrano, psihološko podporo, naštudirane taktike in tako dalje; ravno tako ne, da tudi za druge poklice, ne glede na to, kako lahkotno so videti na zaslonu, potrebuješ veščine in znanje.

Dekleta pa imajo nekoliko drugačne preference: želijo se ukvarjati z OnlyFansom. "Ko prideš v razred mladih deklet, pa ni važno, ali so to gimnazijke ali gre za poklicno šolo, punce rečejo: jaz komaj čakam, da lahko začnem na OnlyFans prodajati svoje fotografije. To je torej zdaj že ideja nekega zaslužka in kariere," pravi Mija Repenšek, ki je v nadaljevanju povedala tudi, da so deklice v najbolj ranljivih letih na družbenih omrežjih pripravljene marsikaj tvegati, da dobijo stike in potrditve – nič neobičajnega ni, da se za to tudi razgalijo.

Sezona porok pred vrati: so kužki na poroki najbolj vroč trend? (Dve nevesti delili svojo zgodbo)

Novo na Metroplay: Ines Erbus o avtoimuni bolezni, ljubezni do hrvaščine in potovanjih