Uredništvo | 18. 10. 2023, 15:37
Saj ni res, pa je: obrambno ministrstvo bo snemalo resničnostni šov, kjer bodo glavne zvezde slovenski vojaki
Ideja se morda zdi zabavna, a prihaja v času, ko vsa Slovenija varčuje zaradi katastrofalnih poplav. Produkcija šova pa ne bo poceni.
Slovenska vojska bo mlade novačila z resničnostnim šovom. Sliši se neverjetno, pa vendar resnično. Minister za obrambo Marjan Šarec je namreč podpisal izbor izvajalca, ki bo dokumentarno resničnostno serijo produciral, promoviral in jo predvajal na televiziji. Serija bo imela deset delov, imenovala naj bi se Vojak v akciji. Zanjo bo Slovenija odštela skoraj dva milijona sredstev iz državnega proračuna, znan pa je tudi že izvajalec, ki je posel dobil na javnem razpisu, poročajo Finance.
Posel dobila občutno dražja ponudba
Vendar pa napovedana televizijska oddaja, ki očitno ne bo ravno poceni, prihaja v času, ko Slovenija zaradi katastrofalnih poplav na vseh področjih zateguje pasove. Pri omenjenem mediju so opomnili, da je ministrstvo za obrambo (Mors) javno naročilo izvedlo štiri tedne po poplavah 31. avgusta. Izmed dveh prijavljenih podjetij pa so nato izbrali dražjega izvajalca.
Ponudbo podjetja Sme kreativna produkcija in Multimedijske storitve Jan Kok, ki je bila občutno cenejša (777.140 evrov z DDV) so namreč na ministrstvu izločili kot nedopustno, saj ni predložilo niti zahtevanega finančnega zavarovanja niti zahtevanih dokumentov. Posel je zato dobilo podjetje Akademija Ris, svetovanje, ki je poslalo ponudbo za 1.949.403 evre z DDV. Tudi Akademija Ris je sicer najprej poslala pomanjkljiva referenča poročila, a jih je po pojasnilih ministrstva v zahtevanem roku ustrezno dopolnila.
Je toliko denarja za deset epizod preveč?
A skoraj dva milijona evrov za 10 epizod resničnostne oddaje je veliko denarja. Strošek najbolj kakovostne produkcije resničnostne oddaje pri nas, ki bi bila dnevno na sporedu in bi trajala do tri mesece in pol (kar je precej več kot napovedana oddaja ministrstva) trenutno znaša med enim in dvema milijonoma evrov, so zapisali pri Financah. Ponudnik je sicer moral na javnem razpisu izkazati, da je kot glavni izvajalec izvedel vsaj tri primerljive produkcije v podobnem obsegu, na primer šove, kot sta Kmetija ali MasterChef.
Podjetje, ki je posel dobilo, pa je bilo zadnja leta brez prihodkov, njegov lastnik se je zamenjal en mesec pred objavo razpisa. Podjetje, ki je bilo ustanovljeno leta 2007 pod imenom MPL trgovina s plovili, prihodke pa je imelo le prvo leto delovanja. Do konca letošnjega junija je bil lastnik Marko Lovšin, nato pa ga je kupil nekdanji pripadnik Enote za specialno delovanje Luka Zorenč, ki je svoje vojaške izkušnje opisal tudi v več kot 400 strani debeli knjigi Ris. Podjetje je preimenoval v Akademija Ris, mesec dni pred razpisom pa je podjetje odprlo tudi bančni račun.
Novo na Metroplay: "Zgodovine se moramo zavedati, da ne ponavljamo istih napak. Moramo pa jo zagotovo preseči" | Matej Grah