1. 3. 2023, 18:01 | Vir: STA

Reševanje zdravstvene krize: na klicni center se je prvi dan obrnilo več kot 400 Slovencev, kaj so spraševali?

Profimedia/Bobo/fotomontaža

Več kot očitno je, da imajo zavarovanci veliko sistemskih vprašanj, na katera potrebujejo jasne in konkretne odgovore, pravijo pristojni.

Z delom je začel nacionalni klicni center za pomoč uporabnikom zdravstvenega sistema. V prvem dnevu delovanja se je na številko 080 18 01 obrnilo 446 klicateljev. Ker so nekateri zaradi čakanja ob začetnem navalu na klicni center klic prekinili, so operaterji skupaj odgovorili na 329 klicev, so sporočili z zdravstvenega ministrstva.

"Gre za zelo konkretna vprašanja ljudi"

Posameznike, ki so se obrnili na klicni center, je večinoma zanimalo, kateri družinski zdravniki še opredeljujejo paciente, je povedal vodja projekta e-zdravje pri Telekomu Slovenije Peter Pustatičnik. Operaterjem so postavljali tudi vprašanja glede delovanja ambulant za osebe brez izbranega zdravnika, nekateri so iskali ginekologa, nekaj klicateljev pa je zanimalo tudi, kako priti do drugih klicnih centrov, na primer klicnega centra Nacionalnega inštituta za javno zdravje.

"Gre za zelo konkretna vprašanja, ki zahtevajo konkretne odgovore, ki zahtevajo vpoglede v različne javno dostopne baze," je pojasnil Pustatičnik. Po njegovih besedah vpogledi v različne baze, denimo baze Zavoda za zdravstveno zavarovanje Slovenije, operaterjem vzamejo nekaj časa, zato pogovor s klicateljem v povprečju traja več kot pet minut.

Za pomoč je skrbelo 13 operaterjev

Da je zanimanje veliko, kaže tudi podatek, da je na številko klicnega centra 080 18 01 po torkovi novinarski konferenci ministrstva za zdravje, kjer so napovedali vzpostavitev centra, poklicalo 60 ljudi, ki jih je odzivnik sicer obvestil, da klicni center z delovanjem začne dan kasneje.

Simbolična fotografija.

Za pomoč uporabnikom je prvi dan skrbelo 13 operaterjev, kasneje pa bodo dnevno število operaterjev prilagajali glede na potrebe. Operaterji so zaposleni Telekoma Slovenije, kjer klicni center zagotavljajo za naročnika ministrstvo za zdravje. Na vprašanje, kako je potekalo usposabljanje operaterjev, je Pustatičnik pojasnil, da ima Telekom Slovenije veliko izkušenj s tovrstnimi klicnimi centri. Izobraževanje operaterjev za ta projekt, pri katerem so pomagali predstavniki ministrstva, je potekalo v torek.

Kakšne so obratovalne ure klicnega centra?

Klicni center bo obratoval ob delavnikih med 9. in 16. uro, dosegljiv pa bo na telefonski številki 080 18 01. Klicni center bo med drugim namenjen pomoči ljudem pri iskanju osebnega zdravnika in pri iskanju ambulant za neopredeljene.

Klicni center bo namenjen uporabnikom, ki imajo težave pri klicih v zdravstvene domove, ki ne uspejo pridobiti informacij o naročanju na pregled ali pa informacij o ambulantah za neopredeljene zavarovane osebe.

S pomočjo klicnega centra pa posameznik ne bo mogel denimo naročiti recepta ali e-napotnice, je že predhodno poudaril minister za zdravje Danijel Bešič Loredan. Ta bo od ljudi hkrati zbiral podatke o tem, kam so klicali in kdo se ni javil na telefon, torej na kateri točki sistem ne deluje.

Novo na Metroplay: Bojan Cvjetićanin o novem albumu, najbolj osebnih pesmih in kakšen je na domačem kavču