L. PA. | 11. 7. 2024, 10:17
Slovenka kupila nov avtomobil, ki je kar štirikrat odpovedal sredi avtoceste. Bo lahko dobila denar nazaj?
Po številnih okvarah avtomobila, ki bi lahko vodile tudi v hudo nesrečo, potrošnica zahteva zamenjavo ali vračilo denarja.
V oddaji Koda na RTV Slovenija je bil nedavno predstavljen primer potrošnice, ki je v podjetju Štajerski avto dom v Mariboru kupila popolnoma nov avto renault kangoo, a so se že zelo hitro po nakupu začele resne težave: avtomobil je namreč na avtocesti, med vožnjo s 130 kilometri na uro, enostavno ugasnil.
In to ne le enkrat: tako nevarna okvara se je kupki pripetila kar štirikrat! "Bil je neodziven, nismo ga mogli ponovno zagnati, komaj smo prišli do odstavnega pasu in šele po številnih poskusih ponovno nam ga je uspelo usposobiti," je prvo izkušnjo z nenadno odpovedjo avtomobila opisala v omenjeni oddaji.
Ko se je stvar začela ponavljati, so avto odpeljali v Renaultov servis Malgaj, vendar tam niso našli nobene resne napake. Pozneje naj bi ga popravili v nekem drugem servisu, a se je po tistem še enkrat ustavil na avtocesti.
Glede na vse to se potrošnica v vozilu ne počuti več varno, želi zamenjavo vozila ali pa vračilo denarja. To je s pomočjo odvetnika tudi zahtevala od uvoznika, vendar ji denarja nočejo vrniti. Kaj lahko stori?
Morda vas zanima tudi:
- Zavajanje: kako prepoznati lažne ocene spletnih uporabnikov?
- Zakaj je hrana v reklamah vedno videti bolje?
Renault lagal potrošnikom, okvarjenih vozil okoli 500.000
Težav z Renaultovimi motorji očitno nima le slovenska uporabnica, temveč vozniki po vsem svetu, saj so v Franciji proti podjetju nedavno vložili skupinsko tožbo.
Cristophe Leguevaques, pravni zastopnik francoskih potrošnikov, je za oddajo Koda povedal, da ima Renaultov motor 1,2 TCe, ki je bil izdelan leta 2012, nekaj napak, ki se pokažejo šele s časom, med njimi pa sta tudi čezmerna poraba olja ali to, da motor izgubi moč, če hitro vozite po avtocesti, kar je seveda izjemno nevarno. Okvarjenih vozil naj bi bilo kar okoli 500.000.
Pri Renaultu naj bi bili s tem seznanjeni od začetka, vendar je podjetje po njegovih besedah lagalo potrošnikom in poskušalo prikriti nevarnost. Zato so proti njim sprožili dvojni postopek, dokaznega in kazenskega.
Upajo, da jim bo sčasoma uspelo pridobiti odškodnino za zavarovance, leta 2025 pa bi lahko omogočili skupinsko tožbo vsem potrošnikom v območju Evropske unije. Trenutno po vsej Evropi iščejo odvetnike, ki bi jim lahko pomagali.
Tudi slovenski kupki Renaulta tako očitno ne preostane nič drugega, kot da počaka na možnost skupinske tožbe, Renault namreč ta hip še vedno zanika obtožbe in še naprej skriva podatke, je za Kodo še povedal Leguevaques.
Novo na Metroplay: "Zgodovine se moramo zavedati, da ne ponavljamo istih napak. Moramo pa jo zagotovo preseči" | Matej Grah