Ksenja Žnidaršič | 7. 2. 2024, 08:00

Ko kupec nenadoma ni več kralj: ali lahko potrošnik toži podjetje, če ne dobi obljubljene nagrade?

Profimedia

Od nekdaj je veljalo pravilo, da je kupec kralj, a ta miselnost se počasi spreminja. Je prav tako?

Zadnje čase se zdi, kot da gresta potrošništvo ter pohlep z roko v roki. Mnoga podjetja oziroma trgovine tako pogosto uporabljajo taktike, kjer za več zapravljenega denarja ponujajo dodatek, ki bi ga lahko preprosto opisali kot nagrado za razsipavanje. Pogosto so te nagrade obljubljene, kadar kupec s svojim nakupom doseže določen znesek, zraven pa tako dobi bodisi dodaten izdelek bodisi popust.

Zadeva je preprosta, zapravi več in dobiš več, pogosto pa se mnogi kupci niti ne sprašujejo, ali je vredno doseči določen znesek za en dodaten izdelek. Spet drugi pa se medtem sprašujejo, ali so vseeno upravičeni do dodatnega izdelka oziroma nagrade kljub dejstvu, da določenega zneska nakupa niso dosegli.

Profimedia

Tako se je na nas nedavno obrnila bralka z območja Maribora, ki je z nami delila svojo izkušnjo: "Nedavno sem nakupovala v eni izmed zelo znanih trgovin. Opazila sem, da trgovina ponuja dodatne izdelke, če znesek nakupa doseže vrednost 35 evrov. Sama sem opravila nakup v vrednosti, ki je bil rahlo manjši kot pa določen znesek, a mi trgovci dodatnega izdelka niso ponudili. Zdaj se sprašujem, ali grem lahko v tožbo, saj mi kljub majhni razliki izdelka niso ponudili?"

Za odgovore smo se obrnili na Zvezo potrošnikov Slovenije (ZPS), kjer urejajo težave na področju potrošništva. Ko smo jim posredovali vprašanja, so nam kratko in jedrnato odgovorili, da kupec nima nikakršne pravne podlage za tožbo, če kupec ni dosegel določenega zneska za pridobitev nagrade oziroma dodatnega izdelka.

Seveda je obljubljanje nagrad ob dosegu določenega zneska nakupa stvar politike podjetja. A kaj se zgodi, kadar kupec doseže določen znesek, a vendar ne dobi nagrade? "Če je imel trgovec v svojih splošnih pogojih zapisano ali je na kakšen drug način obljubljal nagrado ob izpolnjenem določenem pogoju (kot na primer nakup za določen znesek), pa tega ne izpolni, lahko potrošnik toži," so nam pojasnili na ZPS, a obenem dodali, da potem tu pride do vprašanja, ali je kaj takšnega stroškovno upravičeno. "Zelo verjetno ni," so zaključili.

Novo na Metroplay: Pogumna Slovenka, ki je sledila svojim sanjam in preplula ocean | Mastercard® podkast navdiha z Borutom Pahorjem