N. V. | 3. 12. 2022, 10:40

Ne boste verjeli, koliko let je že minilo, odkar so poslali prvi SMS

Profimedia

Preberite, kaj je bilo napisano v prvem sporočilu, ki so ga poslali, in druge zanimivosti. Razkrivamo, koliko sporočil pošljemo Slovenci v le četrtini leta, kje si največkrat vzamemo čas, da sporočila pišemo in ugotavljamo, da velika večina ljudi prek sporočil vzdržuje intimne odnose.

Obeležujemo že 30. obletnico prvega poslanega SMS-a. 3. decembra 1992 ga je prvi poslal Neil Papworth, programer iz Združenega kraljestva, ki je delal kot razvijalec in testni inženir pri ustvarjanju storitve kratkih sporočil (SMS).

V tem sporočilo je preprosto pisalo: "Vesel božič."

V treh desetletjih, ki so sledila, so SMS-i postali zelo priljubljeni. Skromno besedilno sporočilo je postala priljubljena oblika komunikacije za milijarde ljudi in vedno večje število podjetij.

Koliko sporočil pošljemo Slovenci?

Tudi Slovenci smo SMS-e popolnoma sprejeli kot sestavni del vsakdanjega življenja. Samo v drugem četrtletju leta 2022 smo v Sloveniji poslali okoli 577 milijonov SMS-ov, kar je bilo za en odstotek več kot v drugem četrtletju 2021, kažejo podatki, objavljeni na spletni strani Statističnega urada Republike Slovenije.

Kje so naše manire?

Raziskava, ki so jo izvedli v Ameriki, je pokazala, da ko gre za pošiljanje SMS-ov, za mnoge noben kraj ali priložnost nista nedopustna. Mnoge niti ne ovira vožnja, saj več kot polovica (52 odstotkov) milenijcev (rojenih med 1981–1995) priznava nevarno razvado pošiljanja sporočil med vožnjo. Med vožnjo pošilja sporočila 40,7 odstotka generacije X (rojenih med 1966–1980) ter približno 30 odstotkov generacije baby boom (rojenih med 1946–1965) in generacije Z (rojenih med 1996–2018).

Profimedia

Druge presenetljive statistike o tem, kdaj in kje ljudje pošiljajo sporočila, vključujejo:

  • Več kot tretjina vprašanih (36,9 odstotka) je priznala, da je med službenim sestankom pošiljala sporočila, pri čemer so največji kršitelji milenijci.
  • Skoraj polovica milenijcev (45 odstotkov) je v pijanem stanju poslala sporočila, ki jih obžalujejo.
  • Precejšen del milenijcev (36 odstotkov) in generacije Z (30,8 odstotka) je sporočila pošiljalo med poroko.
  • Presenetljivo veliko milenijcev (26,8 odstotka) je poročalo o pošiljanju sporočil na pogrebu.
  • Večina (55,8 odstotka) vprašanih je odgovorila, da največ sporočil pošiljajo popoldne.
  • Trdna večina milenijcev (57,9 odstotka) bolj kot katerakoli druga generacija namerno pušča "neprebrana sporočila" (prezrejo sporočila, ko jih preberejo, in ne pošljejo odgovora), sledijo generacija Z (48,7 odstotka), generacija X (46,9 odstotka) in baby boom generacija (38 odstotkov).
  • Glede na to, da 27,5 odstotka anketirancev svoja besedilna sporočila pregleda v eni minuti, 40 odstotkov pa jih v eni do petih minut, je jasno, da smo v svetu, kjer je pošiljanje sporočil nekaj vsakdanjega.

Ljubezenske afere

Takojšnje zadovoljstvo je le en SMS stran, saj je raziskava pokazala, da je sekstanje – deljenje spolno eksplicitnih sporočil ali fotografij prek elektronskih sredstev, zlasti mobilnih telefonov – priljubljena zabava za mnoge.

Profimedia

Pravzaprav je pošiljanje tovrstnih sporočil pomemben del romance za trdno večino milenijcev (63 odstotkov) in generacije Z (61 odstotkov). Številke upadajo med generacijo X, pri čemer jih to dejanje priznava manj kot polovica (46 odstotkov), in generacijo baby booma, kjer predrzna sporočila pošiljajo le redki (14 odstotkov).

Druge živahne ugotovitve raziskave, ki jo povzema medij Yahoo, vključujejo:

  • Večina moških (52 odstotkov) je poslala seksi sporočilo, medtem ko je to storilo veliko manj žensk (38 odstotkov).
  • 27,6 odstotka moških in 18,8 odstotka žensk je bilo zapuščenih prek SMS-a.
  • Več kot četrtina (26 odstotkov) milenijcev je prejela poročno ponudbo prek SMS-a, v primerjavi s 17 odstotki generacije Z, šest odstotki generacije X in en odstotek generacije baby boom.
  • 56,3 odstotka vprašanih je dejalo, da pogosteje pošiljajo sporočila svojim prijateljem kot svojemu partnerju/ljubezni.

Novo na Metroplay: “Ljudje mislijo, da je podjetništvo bogastvo brez truda!” | Marko Verdev