Spoznajte Slovenca, ki stoji v ozadju združitve Rimca in Bugattija

16. 5. 2022, 22:30
Deli
Spoznajte Slovenca, ki stoji v ozadju združitve Rimca in Bugattija (foto: Bugatti Rimac/Matevž Paternoster/fotomontaža)
Bugatti Rimac/Matevž Paternoster/fotomontaža

Z Domnom Zadravcem, ki je vodil ekipo svetovalcev pri nastajanju podjetja Bugatti Rimac, smo se pogovarjali o tem, kako je sodelovati z enim najuspešnejših podjetnikov na svetu in nenazadnje, kaj takšen uspeh le streljaj od slovensko-hrvaške meje pomeni za Slovenijo.

Združevanje podjetij Rimac Automobili in Bugatti Automobiles v novo podjetje Bugatti Rimac je velika zgodba, ne samo v avto industriji, ampak tudi širše.

Z Domnom Zadravcem, Slovencem, ki je imel nadvse pomembno vlogo v tej zgodbi, smo se pogovarjali tudi o tem, kaj je botrovalo k sanjski zgodbi Mateja Rimca, in, nenazadnje, kaj takšen uspeh le streljaj od slovensko-hrvaške meje pomeni za Slovenijo. Domen je namreč kot vodilni partner za Srednjo Evropo pri EY-Parthenon vodil ekipo svetovalcev pri nastajanju podjetja Bugatti Rimac. Zaupal nam je tudi to, kaj je razlog za njegov uspeh in kakšne so bile njegove otroške sanje.

Kako je bilo sodelovati s tako pomembnimi podjetji, kot so Rimac Automobili, Bugatti ter tudi drugi pomembni igralci v avtomobilski industriji, kot, na primer, Porsche in Bank of America, ki so bili vključeni v proces prevzema?

Naša ekipa EY-Parthenon je sodelovala z Rimcem skoraj dve leti. V ekipi, katere t. i. »core team« prihaja iz Slovenije, so bili seveda tudi strokovnjaki iz vse Evrope, saj le tako lahko damo naročniku najboljši nasvet. Pri sodelovanju z Matejem Rimcem gre za nek poseben način sodelovanja, saj imaš občutek, da delaš s startupom, v resnici pa si del zelo uspešne globalne zgodbe, ki sta jo v zadnjih desetih letih spisala Mate in njegova ekipa.

https://www.metropolitan.si/avto/bugatti-divo-stroj-za-ovinkaste-ceste/

Seveda se na takih projektih dela dneve in noči, to ni vprašanje. Vprašanje je samo, kako dobro in hitro se da kaj narediti. Istočasno gre za velik izziv, ki ti ves čas daje neko mero adrenalina, ob tem ko delaš z zelo mlado, a hkrati neverjetno sposobno ekipo.

Mate je izjemen vizionar in ima neverjetno strast za avtomobile in inovacije, istočasno pa je pripravljen prisluhniti novim idejam in nasvetom.

Kljub temu da je tukaj na vsakem trenutku prisotna velika mera odgovornosti in stresa, je delo s podjetjem Rimac na nek način zelo mirno, saj Mate predaja ta duh in način vodenja po celotnem podjetju.

Velika mera predaje odgovornosti na ekipo in hkrati velika mera zaupanja ekipi, daje veliko odgovornost in željo po čim večjem napredku ter uspehu podjetja.

Vsekakor je Mate lahko vzor za vse generacije in podjetnike, kako lahko z znanjem, vizijo, strastjo, predvsem pa z vero vase in s tem povezano vztrajnostjo zapustijo trajno dediščino.

Prav zaradi navedenega in njegovega prijetnega značaja, enakovrednega odnosa, ki ga ima do vseh – ne glede na tvojo izobrazbo in položaj v podjetju ali zunaj njega – je bilo to sodelovanje nadvse prijetno in tudi zelo uspešno.

Kaj natančno je bila vloga vašega podjetja EY-Parthenon v tem poslu? Katere segmente ste pokrili?

Podjetju Rimac smo svetovali pri strategiji pred in po združitvi z Bugatti Avtomobili. Delali smo na nastanku t. i. »joint venturja«, operativnem modelu podjetja Bugatti Rimac in na tem, kako to združitev narediti čim bolj uspešno. Da bi lahko naredili vse to, pa smo najprej morali razdeliti podjetje Rimac na dva dela:

- Rimac Technology, ki ga po svetu poznamo po izdelavi baterij in drugih tehnologij vodilnih avtomobilskih podjetij, kot so Porsche, Aston Martin itd., in

https://avto-magazin.metropolitan.si/novice/uradno-rimac-po-novem-na-dveh-stolckih/

- Rimac avtomobili, ki se je združilo z Bugatti Avtomobili. Seveda smo pri tem ves čas tesno sodelovali tudi s Volkswagnom, Porschejem, Bugattijem in dvema investicijskima bankama JPMorgen Chase ter Bank of America, ki so bili vsi del tega projekta.

Kako je združitev sicer vplivala oz. še bo na širše regionalno okolje?

Združitev je zagotovo nadvse pomembna ne le za Hrvaško, ampak za celotno regijo. Med drugim Mate gradi kampus blizu slovenske meje, in sicer v Kerestincu, Sveti Nedelji pri Zagrebu. To je priložnost tako za Hrvaško kot tudi Slovenijo in preostalo regijo.

Prav tako bo prineslo nova delovna mesta za posameznike v Sloveniji, ki se bodo zaradi bližine lahko dnevno vračali nazaj domov in tudi svojemu lokalnemu okolju vračali pridobljeno znanje in izkušnje.

Zakaj menite, da je Mate Rimac za svetovalca izbral prav vas in vašo ekipo?

Mateja sem prvič spoznal preko vodilnega partnerja EY na Hrvaškem pred približno dvema letoma in po tem smo zelo hitro začeli sodelovati. Verjamem, da so ga prepričale tako naše izkušnje kot tudi lokalna in mednarodna zasedba ekipe EY-Parthenon.

https://avto-magazin.metropolitan.si/novice/bugatti-mate-rimac-razkriva-nove-podrobnosti/

Vsak projekt se začne z malimi koraki. In če je vse v redu, se nadaljuje. Mi smo se v res kratkem času zelo dobro ujeli in potem delali na tem projektu pravzaprav od začetka do konca. Medsebojno zaupanje in dobri odnosi pa so poleg znanja in strokovnih referenc ključni v poslu.

Kaj je sicer, po vašem mnenju, botrovalo k njegovemu uspehu?

Zagotovo vztrajnost. Mate je najboljši dokaz za to, da je vztrajnost ena ključnih lastnosti za uspeh. Od začetka je verjel v svojo idejo, svoje delo. Pri tem ga ni ustavilo niti okolje, v katerem pravzaprav ni bilo pravih pogojev za uspeh v avtomobilski industriji, ki je na zelo visoki ravni in v kateri potrebuješ ogromno sredstev za razvoj in uspeh. Obenem je eno ključnih vlog odigral njegov občutek za to, koga in ob kateri priložnosti povabiti v ekipo. To je tudi posebna lastnost, ki je nima vsak. Obdal se je s posamezniki, ki so verjeli v njegove ideje, inovativnost, v uspeh. V uspeh v okolju, v katerem je malokdo verjel vanj.

Ne glede na to je vztrajal, da večino dela vseeno opravijo na Hrvaškem in tako hrvaškemu okolju prinesel motivacijo in dokaz, da ne potrebuješ Amerike ali kakšnega drugega nadvse spodbudnega okolja, da lahko uresničiš še tako drzne sanje.

Pomembna pa je še ena stvar, in sicer spodbudo okolje že v času mladosti. Mate je namreč nadvse hvaležen srednješolskemu profesorju Ivanu Vlainiću, ki ga je usmeril v lokalno tekmovanje iz elektrotehnike. Na njem je Mate zmagal, prek nadaljnjih tekmovanj se je prebil tako daleč, da je Hrvaško zastopal na svetovnem tekmovanju. S temi uspehi je pridobil visoko mero samozavesti ter dragoceno znanje in izkušnje, kako zgraditi uspešen izdelek. Seveda ne smemo pozabiti niti na to, da se moraš biti pripravljen tudi čemu odreči, nameniti veliko časa in energije v uresničevanje svoje ideje ter, ponovno, verjeti vase in vztrajati.

https://avto-magazin.metropolitan.si/avtomobili/bugatti/

Govorili smo o tem, kaj je botrovalo k uspehu Mateja Rimca. Kaj pa je botrovalo k vašemu uspehu v poslu?

Jaz samo opravljam delo, ki me veseli. Če želiš svetovati podjetjem na strateških projektih, mora biti svetovalno podjetje vedno v samem vrhu, ko govorimo o novih znanjih, poznavanju trendov, strateških usmeritvah. Sposobno mora biti reševati strateške izzive skupaj z naročnikom. Zaupanje je ključno, ko govorimo o svetovalnem menedžmentu in se gradi skozi leta. To velja tako zame kot posameznika kot tudi za podjetje. Dobro opravljeno delo in uspešni projekti bodo prinesli zadovoljne stranke in seveda sodelovanje tudi v prihodnje.

Ključ do uspeha je torej v znanju, ljudeh, odnosih in seveda zaupanju naročnikov – tako je, kjerkoli po svetu sem delal, naj bo to v Sloveniji, Evropi, na Bližnjem vzhodu, v Aziji, Pacifiku ali ZDA.

Seveda je pomembno, da posameznik zna tuje jezike, se je sposoben prilagoditi različnim kulturam in načinu dela na različnih koncih sveta.

Kaj vam pomeni, da delate za tako velika, vplivna podjetja, kot je Rimac Bugatti?

Tudi po 20 letih svetovalnega dela se počutim privilegiranega, da lahko svetujem tako top menedžmentu podjetij kot tudi državam po vsem svetu.

Predvidevam, da imate veliko dela – vam sploh kaj časa ostane še za kaj drugega? Družino, hobije …? Če ja, kako ga najraje preživljate?

Neprestano je treba iskati ravnotežje med poklicnim in zasebnim življenjem. Imam štiri otroke, tako da tudi oni – podobno kot naročniki – pričakujejo mojo polno prisotnost. Včasih zato tudi malo manj spim.

Kakšne so sicer bile vaše sanje v otroštvu, kaj ste želeli postati?

Želel sem postati profesionalni košarkar. Sta pa izziv in tudi pritisk delati v strateškem svetovanju podobna kot na najvišji ravni v profesionalnem športu. Prav tako stremim k temu, da sem vsak dan boljši, da se nenehno izpopolnjujem …

https://www.metropolitan.si/novice/bugatti-princ-na-beli-cesti/

Novo na Metroplay: Ines Erbus o avtoimuni bolezni, ljubezni do hrvaščine in potovanjih