P.M. | 19. 1. 2023, 20:05

Burni odzivi zaradi Palminih turističnih plakatov, s katerimi vabijo v južne kraje

Uredništvo

Verjetno ste tudi vi že opazili nasmejane obraze dopustnikov, ki mimoidoče vabijo v sončne kraje. Le kako jim je uspelo razjeziti toliko ljudi?

Pri turistični agenciji Palma so svojo novo oglaševalsko kampanjo za poletne počitnice podkrepili z verzom priljubljene pesmi pankerskega prvoborca Petra Lovšina "Greva punca v južne kraje". Pesem je nastala leta 1992, ko je Peter deloval v zasedbi Sokoli, zaradi svojega optimizma in melodičnosti pa je med Slovenci še vedno zelo priljubljena.

In prav ta verz, nabit z nostalgijo iz nekih drugih, lahkotnejših časov, od nedavnega vabi s Palminih plakatov. Le da so besedo "južne" nadomestili s turške, grške, španske, hrvaške kraje. Slabe volje pri Slovencih pa niso vzbudili zaradi uporabe verza, temveč zaradi zanemarjenih slovničnih pravil.

Uredništvo

Kam sta se izgubili vejici?

Greva, punca, v južne kraje, torej z vejicama, bi neizpodbitno bilo pravilno, se strinjajo strokovnjaki za slovenski jezik. Na Znanstvenoraziskovalnem centru Slovenske akademije znanosti in umetnosti (ZRC SAZU) pravijo, da ni razloga, da bi bila slovnična pravila sloganov kaj drugačna. "Nobenega razloga ni, da bi v sloganih zanemarjali pravopisna pravila ali se načrtno odločali za napačno rabo, je prepričana strokovnjakinja za jezikoslovje in pravopis dr. Helena Dobrovoljc," so pri ZRC SAZU izpostavili na Twitterju.

Gre za neznanje ali za namerno zanemarjanje slovničnih pravil, se sprašujejo tudi številni uporabniki Twitterja. Mnogi med njimi v ospredje postavljajo sum, da bi lahko celo šlo za načrtno zanemarjanje slovničnih pravil.

Kako zadevo pojasnjuje agencija Palma?

Na Turistični agenciji Palma, kjer so slogan uporabili za svojo "First minute kampanjo", so pojasnili, da je bila odločitev za izpustitev vejic "zavestna in ne ne(za)vedna napaka", navaja Delo.

"V duhu pankrokovske filozofije smo vejici morali uporniško izpustiti in ostati zvesti avtorju, ki nam je dovolil citat. Vse skupaj se ujema z drznostjo misli in odločitve, da lahko pozimi z vso pravico sanjamo o poletju."

Kot so poudarili, je slogan kampanje citat naslova ene najbolj znanih Lovšinovih skladb in zato v ležečem tisku. "Naslov in besedilo pesmi sta vse od nastanka povsod zapisana brez obeh vejic," pravijo na turistični agenciji. Ob tem so dejali, da z zanimanjem spremljajo odzive na družbenih omrežjih, še v Delovem članku navaja novinarka Simona Bandur.

Novo na Metroplay: "Prehransko okolje, v katerem danes živimo, je zelo nenaklonjeno temu, da smo zdravi"