N. V. | 3. 2. 2023, 20:00
Nič več reklamnih letakov v vašem nabiralniku: kdaj in zakaj jih bo Hofer nehal dostavljati?
Preverili smo, ali tudi v ostalih trgovinah po Sloveniji razmišljajo, da bi ukinili tiskanje reklamnih letakov.
V zadnjem Hoferjevem letaku nas je presenetilo obvestilo trgovca: od 9. februarja letakov več ne bodo dostavljali v naše nabiralnike.
Zanimalo nas je, zakaj so se za to potezo odločili, pri drugih slovenskih trgovcih pa smo preverili, ali tudi sami razmišljajo o takšni potezi.
Ne nazadnje letaki pomenijo obremenitev za okolje, saj ustvarjajo večjo količino odpadnega papirja. Poleg tega je tukaj še vprašanje smiselnosti: so letaki za kupca sploh smiselni, ali dejansko zaide v trgovino, ker je videl izdelek v letaku? Se jim torej takšna oglaševalska strategija sploh splača glede na visoke stroške tiska?
Hofer letakov več ne bo dostavljal
Čeprav pri podjetju Hofer ocenjujejo, da so letaki, ki jih kupci vsak četrtek prejmejo v poštni nabiralnik, zanje eden od pomembnih virov informiranja, so se vseeno odločili, da od 9. februarja gospodinjstva v nekaterih izbranih krajih testno ne bodo prejemala letakov, o čemer so kupce tudi obvestili.
V telefonskem pogovoru nam je Nina Oštrbenk iz uprave Hoferja pojasnila, da želijo s to potezo preveriti utrip stanja: ali kupci letake sploh potrebujejo, si jih želijo, ali prehajajo na aplikacije in spletne strani. Glede na odzive se bodo nadalje odločili, ali bodo letake še pošiljali ali ne, je pojasnila: "Vsekakor bomo odzivom kupcem z veseljem prisluhnili."
Poslovna skrivnost ostaja, v katerih krajih bodo gospodinjstva še prejemala letake in v katerih ne.
Ob tem Oštrbenkova opozarja, da bodo letaki v fizični obliki ves čas na voljo v vseh 91 trgovinah Hofer po Sloveniji, prav tako pa kupce vabi, da ponudbo redno spremljajo na njihovi spletni strani.
Ali o tem razmišljajo tudi v Lidlu?
V ekipi korporativnega komuniciranja so nam razložili, da so letaki pri komuniciranju s kupci še vedno velikega pomena, a v zadnjem letu opažajo močan dvig obiska spletnega kataloga.
Njihov spletni katalog je obširnejši kot tisti, ki ga dobimo v nabiralnike, v lanskem letu pa so lansirali še aplikacijo Lidl Plus, ki poleg številnih kuponov in popustov nudi pregled spletnega kataloga.
Glede na to, da kupci do informacij o njihovi ponudbi dostopajo tudi prek družabnih omrežij in drugih kanalov oglaševanja, se zdi redni letak, ki izhaja enkrat tedensko, skoraj nesmiseln. Vprašanju, ali bodo torej s pošiljanjem letakov kmalu prenehali, pa se izognejo.
Spar bo letake pošiljal še naprej
Tiskan letak iz Spara prejemajo gospodinjstva v svoje nabiralnike po vsej Sloveniji enkrat tedensko. Pika Breskvar, predstavnica za odnose z javnostjo, nam je povedala, da tega v prihodnje še nimajo namena spreminjati. "Tiskan letak oziroma katalog za del kupcev še vedno ostaja pomemben vir informacij," meni.
Tudi pri njih ponujajo letak v digitalni obliki, ki ima dodatne strani ponudbe kot tiskan. Opažajo pa tudi, da se vedno bolj splača oglaševati v medijih in na spletu: "Slednji vključno z družbenimi omrežji in mobilnimi aplikacijami igra vse večjo vlogo, še posebej pri nagovarjanju mlajše populacije."
V Tušu vidijo tiskane letake kot najbolj učinkovite
"Kot kažejo raziskave, ostajajo tiskani katalogi eden od najbolj učinkovitih načinov pospeševanja prodaje. Z njimi dosežemo zelo širok krog naslovnikov, zato ostajajo del naših promocijskih aktivnosti," so nam sporočili iz Tuša.
Na naslove gospodinjstev običajno kataloge pošiljajo enkrat tedensko. Čeprav so veliki pristaši tiskanih katalogov, pa ponujajo tudi elektronske oblike katalogov in druge oblike digitalnega marketinga.
Mercator maha letakom v slovo
V Mercatorju se že nekaj let radi pohvalijo, da postopoma prehajajo na poslovanje z manjšo uporabo papirja, tako pri procesih v sami družbi kot tudi glede storitev za kupce. "Stroški tiska in papirja za kataloge niso zanemarljivi, prav tako ne vplivi na okolje, zato je še toliko bolj smiseln poudarek na sodobnih oblikah obveščanja kupcev o ponudbi in akcijah," se zavedajo.
Poleg digitalnega kataloga ponujajo tudi aplikacijo za pametne mobilne telefone Moj M, ki omogoča vrsto funkcionalnosti, med drugim tudi pregled aktualnega kataloga, unovčenje posebnih kuponov za popuste, plačevanje s kartico Pika na telefonu in prejem virtualnega računa.
"Vse več kupcev se odloča za pregled digitalnega kataloga ali na računalniku ali na telefonu, zato postopoma zmanjšujemo naklado tiskanih katalogov," so razkrili za portal Metropolitan.si.
Letake še vedno pošiljajo "sorazmernemu delu gospodinjstev po Sloveniji", ohranili pa jih bodo tudi v njihovih trgovinah.
V Eurospinu želijo biti prijazni do starostnikov
Letake iz Eurospina v nabiralnik dobivamo enkrat tedensko, in sicer vsak ponedeljek oziroma torek. S tem nikakor ne bodo prehehali, saj menijo, da ukinitev ne bi dobro vplivala na prodajne rezultate.
"Slovenski trg je glede potrošniških navad precej specifičen, saj smo Slovenci zelo nezvesti kupci v smislu, da nakupa živil ne opravimo na enem mestu, pri enem trgovcu, ampak sledimo akcijam in akcijskim cenam. Poleg tega je velik delež naših kupcev starejša populacija in marsikateremu je digitalizacija še vedno tuja," je vodja marketinga Natalija Pagon poudarila dve pomembni prednosti letakov v našem nabiralniku.
Novo na Metroplay: "Materinstvo ti da novo dimenzijo organizacije, produktivnosti in empatije" | Sonja Šmuc