K. Ž. | 9. 4. 2024, 07:00
Za Novo Gorico 61,25 milijona, za Jesenice pa kar 137 milijonov evrov (FOTO)
Železniškima postajama v Novi Gorici in Jesenicah se obeta pregrešno draga prenova.
V Novi Gorici se je s 1. februarjem začela nadgradnja železniške postaje. Ta bo obsegala nadgradnjo tirnih naprav ter gradnjo novega otočnega in bočnega perona z urejenimi nadstreški, z informacijsko ter urbano opremo. Obenem bo za varen in lažji dostop zgrajen tudi podhod, ki bo povezoval Trg Evrope z Novo Gorico ter omogočal dostop z obeh strani postaje.
Obenem bo v sklopu nadgradnje obnovljeno postajno poslopje. Tam bodo obnovljeni tehnični prostori, čakalnice, blagajne, sanitarije, delno obnovljena bo tudi fasada, je zapisano na uradni spletni strani vlade.
Na vzhodni strani postaje pa je predvidena gradnja novega parkirišča z avtobusnim postajališčem. Do parkirišča bo zgrajena nova dostopna cesta, ki se bo prek obstoječega cestnega priključka navezala na Erjavčevo cesto.
Zaključek nadgradnje je predviden januarja 2025. Ocenjena vrednost investicije znaša 61,65 milijona evrov. Za izvedbo gradbenih del je bila s konzorcijem podjetij Kolektor Koling. d. o. o., SŽ ŽGP Ljubljana, d. d., GH HOLDING, d. o. o., in ISKRA, d. o. o., podpisana pogodba v vrednosti 50,71 milijona evrov. Projekt je sofinanciran s povratnimi evropskimi sredstvi iz Načrta za okrevanje in odpornost v višini 43 milijonov evrov.
Za gradnjo železniške postaje na Jesenicah 137 milijonov
Jeseniška železniška postaja je bila nazadnje obnovljena v 50. letih prejšnjega stoletja, zaradi česar je potrebna nujne prenove. In čeprav sam videz postaje že tako buri duhove, pa je cena prenove sprožila ogromen val ogorčenja. Za prenovo je namreč predvidenih 137 milijonov evrov, a vse kaže na to, da to ni končna cena. Po poročanju portala N1 naj bi bil projekt še dražji, saj je najugodnejša oddana ponudba v višini 170 milijonov evrov.
Ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek je sicer dejala, da gre pri omenjenem projektu za veliko več kot le za prenovo železniške postaje, saj je celotni projekt zasnovan kot prenova železniškega vozlišča na Jesenicah.
V projekt je tudi vključena vgradnja 21 kilometrov novih tirov in 58 kretnic. Obnovljena bo električna vozna mreža za vleko vlakov v dolžini 20 kilometrov, uredili pa bodo tudi protihrupno zaščito. Projekt predvideva tudi obnovo centralna postaje, podhoda, obenem pa bodo zgradili še en dodaten podhod. Poleg obstoječega bočnega perona bodo zgradili dva pokrita otočna perona. Zgradili pa bodo tudi 1,4 kilometra dolgo železniško progo do Hrušice. Omenjeni projekt naj bi bil tudi končan v letu 2025.