Slovenec, ki je znan kot eden najbolj priznanih evropskih graditeljev mostov, ima veliko dela tudi v domovini.
Zbornica za arhitekturo in prostor Slovenije je nedavno objavila zmagovalno natečajno rešitev za cestni most preko Krke na načrtovani novomeški zahodni obvoznici. Najustreznejšo arhitekturno rešitev sta zasnovala projektant Marjan Pipenbaher in njegova ekipa. Projekt novomeške zahodne obvoznice sicer vodi Direkcija RS za infrastrukturo.
Arhitekturna rešitev za tako imenovani srebrniški most, ki bo Krkina bregova povezoval med Brbodom in Srebrničami ter Grobljami in Češčo vasjo pri Novem mestu, predvideva gradnjo brez mostovnih opornikov v reki, ločene površine za druge udeležence v prometu in najvišjo možno mero ohranjanja obrečnega rastlinja, so sporočili z novomeške občine.
Pešci in kolesarji po ločeni brvi
Motorni promet bo potekal po nizkem betonskem mostu z masivno podobo, pod njim pa se bo razpenjala ločena brv za pešce in kolesarje, so dodali.
Avtorji zmagovalne natečajne rešitve so sicer posebno pozornost posvetili območju pod mostno konstrukcijo, navezavam kolesarskih in poti za pešce ter širši krajinski ureditvi. Ločnica med krajino in novimi posegi naj ne bi bila vidna, predvideli so tudi gostejšo obrežno zasaditev, ki bo dopolnjevala zdajšnje obrečno rastlinje.
V naslednjem naložbenem koraku bo sledila izdelava projektne dokumentacije za pridobitev gradbenega dovoljenja. Gre sicer za projekt Direkcije RS za infrastrukturo, so še sporočili z novomeške občine.
Na območju Novega mesta več Pipenbaherjevih projektov
Gre tudi za četrto tovrstno arhitekturno rešitev enega najbolj priznanih evropskih graditeljev in projektantov mostov Pipenbaherja v ali pri Novem mestu. Tam namreč po njegovih in načrtih njegovih sodelavcev že gradijo brvi prek Krke za pešce in kolesarje v Irči vasi ter na novomeški Loki.
Poleg mosta z dodatno brvjo za pešce in kolesarje na novomeški zahodni obvoznici oz. pri Srebrničah pa na novomeški vzhodni obvoznici, ki spada v Darsov projekt gradnje prvega odseka južnega kraka ceste tretje razvojne osi, načrtujejo gradnjo dveh podobnih mostovnih konstrukcij v Ločni.