Župan hvali, kako je mesto kolesarjem prijazno, a gradi pohode, kjer bodo morali kolo potiskati ob sebi

5. 3. 2025, 15:01 | N. V.
Deli

Kolesarji bodo morali sestopiti in kolo potiskati ob sebi.

V Ljubljani bodo v sklopu projekta gradnje Atletskega centra Ljubljana zgradili nov podhod, ki bo povezal Goriško ulico s središčem mesta. Čeprav bo 50 metrov dolg podhod omogočal prehod tudi kolesarjem, vožnja skozi ne bo dovoljena. Kolesarji bodo morali stopiti s kolesa in ga potiskati ob sebi. Na Mestni občini Ljubljana pojasnjujejo, da nova infrastruktura ni prijaznejša do kolesarjev zaradi prostorskih omejitev.

Podhod bo nadomestil obstoječi prehod čez železnico

Podhod bo nadomestil obstoječi nivojski prehod za pešce in kolesarje, ki je zavarovan s svetlobnimi signali in polzapornicami. Vozilom je prečkanje železnice že zdaj onemogočeno z nameščenimi stebrički na obeh straneh prehoda.

prehod Ljubljana železnica
Podhod bo nadomestil obstoječi prehod čez železnico.
Google zemljevidi/posnetek zaslona

Na Direkciji za infrastrukturo so za Dnevnik pojasnili, da je podhod zasnovan tako, da bo omogočal čim boljšo povezavo z Atletskim centrom Ljubljana, obenem pa odpravil potrebo po prehodu čez železniško progo. V podhod in iz njega bosta po novem na obeh straneh vodili stopnišče in dvigalo, ki bo zagotavljalo dostop tudi za gibalno ovirane osebe. Zagotovili so, da bo dvigalo dovolj veliko, da ga bodo lahko uporabljali tudi kolesarji.

Na območju križišča Goriške in Verovškove ulice namreč ni dovolj prostora za ureditev klančine z ustreznim naklonom, ki bi kolesarjem omogočila varno vožnjo brez sestopanja, trdijo na ljubljanski občini. Na Direkciji za infrastrukturo so pojasnili, da če bi želeli pri višinski razliki 4,5 metra in upoštevanju 8-odstotnega naklona urediti primerno klančino, bi ta po izračunih direkcije morala biti dolga 56,5 metra. To bi pomenilo rušenje stanovanjskega objekta, kar pa v tem primeru ni mogoče.

Neprijetnosti tudi na Dunajski cesti

Ljubljanska kolesarska mreža je na Facebooku opozorila, da se s podobnimi težavami soočajo tudi pod železniškim nadvozom na Dunajski cesti, kjer kolesarska steza in pločnik trenutno nista ustrezno urejena. Na obeh straneh Dunajske ceste sta površini za pešce in kolesarje precej poglobljeni, to pa od kolesarjev zahteva dodatni napor, poleg tega je izginil robnik, ki je ločeval kolesarsko stezo, in pločnik. 

Ljubljanska kolesarska mreža je pozvala direkcijo in občino, naj po zaključku del vrneta kolesarsko stezo v prvotno stanje, še bolje pa bi bilo, če bi jo dodatno izboljšali. Na direkciji za infrastrukturo so zagotovili, da je trenutno stanje začasno: "Klančine na kolesarskih in peščevih površinah pod železniškim nadvozom so strme zgolj zato, da je gradbeni mehanizaciji omogočen dostop pod objekt." Dejali so, da bodo po ureditvi odvodnjavanja podvoza in tudi poglobitvi dela Dunajske ceste pod železniškim mostom uredili "končno stanje z blagimi klančinami, podobno kot je bilo pred gradbenimi posegi".

Atletski center Ljubljana

Ljubljana naj bi atletski center, zasnovan kot testirno-trenažni-tekmovalni center za atletiko in nogomet, dobila prihodnje letoAtletski center Ljubljana v Šiški bodo tvorili glavni atletski stadion z atletsko dvorano in skupnimi prostori, pomožni stadion s kletno etažo s parkirnimi površinami ter dvorana za mete s shrambami. Glavni atletski stadion bo imel 4777 pokritih sedežev, atletska dvorana bo imela 1648 sedežev, pomožni atletski stadion pa 315 sedežev, smo poročali.

Mestna občina Ljubljana ŽAK Šiška stadion
Mestna občina Ljubljana

Skrivnostne sledi v snegu niso več uganka: ne boste verjeli, kaj je ujela kamera v gozdovih Hrušice (VIDEO)

Novo na Metroplay: Ajdan Pajntar o organizaciji porok, ljubezni do cvetja in dekoraciji dogodkov