Mnogi Slovenci vsakodnevno prejemajo pošiljke in se srečujejo s situacijami, ko paket zamuja ali ga nikoli ne prejmejo. Pošta Slovenije naj bi izgubljene pošiljke prodajala za samo 1,99 evra.
Lažen profil z imenom Izgubljene pošiljke SI na Facebooku objavlja oglase, v katerih trdi, da Pošta Slovenije zaradi pomanjkanja skladiščnih prostorov razprodaja več kot tisoč izgubljenih paketov. Obljubljajo pakete z različnim blagom za le 1,99 evra.
V oglasih je zapisano: "Nujno razstavljamo poštna skladišča in prodajamo več kot tisoč izgubljenih paketov. Nimamo potrebnih prostorov za skladiščenje izgubljenih paketov, zato lahko te pošiljke v skladu s pravili Pošte Slovenije prodamo za samo 1,99 evra. Ti paketi vsebujejo najrazličnejše blago, od elektronike do gospodinjskih predmetov in spominkov. Samo prek spleta. Brezplačna dostava je na voljo po vsej državi."
Ne nasedajte: gre za spletno prevaro!
V resnici gre za spletno prevaro. Prevaranti so si prilastili ime Pošte Slovenije, da bi od ljudi izvabili osebne in plačilne podatke.
Povezava v prevari vodi na spletno stran, povezano z eno od oblik prevare s skrito naročnino, kjer so uporabniki zavedeni v vpis osebnih podatkov in tudi podatkov kreditne kartice. Na takšen način nastanejo mesečni stroški za "članarino", ob tem pa se pojavi tudi tveganje za kasnejšo zlorabo kreditne kartice.
To ni prvič, da so prevaranti izkoristili ime Pošte Slovenije za zavajanje ljudi. Že 23. maja 2024 je Pošta Slovenije javno opozorila na enako prevaro, ki je takrat prav tako obljubljala razprodajo izgubljenih paketov za simbolično ceno. V uradnem opozorilu so pojasnili, da Pošta Slovenije ne prodaja izgubljenih paketov, prav tako ne izvaja razprodaj tovrstnih pošiljk.
Kaj se v resnici zgodi z izgubljenimi pošiljkami?
Pred časom smo že poročali o tem, kako Pošta Slovenije ravna z nedostavljenimi pošiljkami. V primeru, ko pošiljke ni mogoče dostaviti naslovniku in tudi ni mogoče ugotoviti, kdo je pošiljatelj, Pošta Slovenije kot izvajalec poštnih storitev na pošiljki o tem napiše uradni zaznamek in jo hrani eno leto od dneva zaznambe. Po poteku navedenega roka se tako zaprta poštna pošiljka komisijsko uniči.
Kaj storiti, če ste nasedli prevari?
Če ste na lažni spletni strani vnesli podatke svoje plačilne kartice, jo nemudoma prekličite pri svoji banki. Prav tako priporočamo, da preverite svoje bančne izpiske in takoj prijavite morebitne sumljive transakcije.
Če potrebujete pomoč kot žrtev spletne prevare, se tudi lahko obrnete na nacionalni odzivni center za kibernetsko varnost SI-CERT in prijavite incident. V primeru oškodovanja lahko podate tudi prijavo na najbližji policijski postaji.
Novo na Metroplay: “Ljubljana ni najbolj varno mesto za vsa moja stilska izražanja!” | Metro minutke X Glasovi ponosa