A. B. | 27. 9. 2022, 22:24
Posvet z zdravnikom po telefonu vse pogostejša praksa, mnogi pacienti v življenjski ogroženosti
Kljub težavam in bolečinam so pacienti deležni žalostnih obravnav. O tem priča tudi izpoved bralca, ki je zaupal, da je bilo njegovi ženi kljub resnemu stanju svetovano, naj "si izmeri vročino, zdravnica pa bo predpisala antibiotike."
"Partnerica ima zadnjih nekaj let probleme z mehurjem. Danes se je spet zbudila v bolečinah in s krvjo v urinu, po telefonskem pogovoru z zdravnikom pa je ponovno dobila odgovor, da naj si izmeri telesno temperaturo in da ji bo spet predpisal antibiotike, ki pa ji pravzaprav stanje še poslabšajo," je v uvodnih besedah bralec opisal resno zdravstveno stanje svoje partnerke in pismo naslovil na uredništvo spletnega medija Lokalno.si.
Pojasnil je, da je resno zaskrbljen, saj se sprašuje, kaj naj še naredi, da bi izvedel, kaj je narobe in kako lahko svoji ženi pomaga.
Zdravnik svetovala le preko telefonskega klica
Vse več zdravnikov se v času digitalne preobrazbe zdravstva poslužuje svetovanja kar prek telefonskega klica. A slednje je za mnoge paciente "neučinkovito in ponižujoče," kot o tem premišljuje tudi bralec.
Zaupal je namreč, da je tudi njegovi ženi zdravnik svetoval kar prek telefona: "Telefonsko reševanje problemov je neučinkovito in ponižujoče do človeka, ki plačuje zavarovanje, dobi pa odgovor, da naj si izmeri telesno temperaturo. Ob obisku urgence pred leti je dobila odgovor, da to ni urgentno stanje. Kdaj pa potem bo? Ko ne bo tekel več urin, ampak samo kri?"
Obrnili so se tudi na zdravnika
Z navedenega spletnega medija so se obrnili tudi na ambulanto, o kateri je zaupal partner pacientke, na kar so odgovorili: "V ambulanti se res trudimo, da so naši pacienti zadovoljni in da imajo pri nas dober občutek. Zadnji dve leti, ko nas je udaril covid, smo na voljo še dlje, kot je naš predpisan čas ambulante. Prepričan sem, da bi s pacientom prek pogovora našla rešitev," kasneje je bralec tudi uredništvu medija sporočil, da je bila partnerka sprejeta pri osebnem zdravniku, saj so "odkrili, da nekaj ni v redu."
"Videti je, da je bilo treba malo zarobantiti, da se je kaj premaknilo," je ob tem še zapisal bralec.
Težav v zdravstvu se sicer zavedajo
Zlata Rebolj, zastopnica pacientovih pravic za območji Dolenjske in Bele krajine, je sicer pojasnila, da je pritožb pacientov več, kot jih je bilo med pandemičnimi zdravstvenimi ukrepi, ti pa se navezujejo predvsem na dosegljivost izvajalcev, iskanje osebnega zdravnika in dolge čakalne obravnave.
Sicer je pojasnila, da gre mnogokrat tudi za "gašenje požara in ne za sistemske rešitve" s čimer se je med drugim sklicevala na to, da mnogokrat posreduje tudi sama.
"Pogosto se zgodi, da ima zdravnik ali zobozdravnik objavljeno, da opredeljuje nove paciente, ko se pacient želi opredeliti, pa ga zavrnejo z nešteto razlogi, ki nimajo podlage," razlaga, a poudarja, da o tovrstnih težavah seznanjajo tudi ministrstvo za zdravje in varuha človekovih pravic.
Novo na Metroplay: Karin Velikonja | Slovenka, ki je odprla prvi holistični studio v Evropi