STA/P.M. | 24. 3. 2023, 21:01

Predsedniška kampanja: kdo od kandidatov je zapravil največ in kdo najmanj?

Bobo/fotomontaža

Za financiranje predvolilne tekme so porabili od nekaj tisočakov pa vse do 190.000 evrov. Iz poročila je tudi razvidno, kateri posamezniki so največ prispevali v kampanjo zmagovalke Nataše Pirc Musar.

Največ sredstev so za financiranje porabili organizatorji volilne kampanje skupnega kandidata SD in Gibanja Svoboda Milana Brgleza, in sicer nekaj več kot 190.000 evrov. Kot je razvidno iz poročila o financiranju kampanje, so v največji vladni stranki Gibanje Svoboda za kampanjo namenili nekaj več kot 73.000 evrov, v Brglezovi matični SD pa nekaj več kot 20.000 evrov. Preostali znesek porabljenih sredstev predstavljajo denarni prispevki, od tega po šest prispevkov v skupni višini 21.300 evrov, ki presegajo povprečno bruto mesečno plačo.

Logar in Pirc Musarjeva dobila največ denarnih prispevkov

Po višini vloženih sredstev v kampanjo se na drugo mesto uvršča Anže Logar, ki se je z Natašo Pirc Musar pomeril v drugem krogu volitev. Zanjo je porabil nekaj več kot 175.000 evrov. Organizatorji njegove kampanje so sicer največ sredstev za kampanjo prejeli z denarnimi prispevki.

Enako so največ denarnih prispevkov prejeli organizatorji volilne kampanje zmagovalke lanskih predsedniških volitev Pirc Musar, in sicer nekaj več kot 91.000 evrov. Za kampanjo so sicer skupno odšteli nekaj več kot 124.000 evrov. Tudi v kampanjo Pirc Musar in Logarja je več fizičnih oseb prispevalo zneske v višini, ki presegajo povprečno bruto mesečno plačo.

Kdo ju je najbolj podprl?

V kampanjo zmagovalke so po nekaj več kot 19.000 evrov vložili kandidatka sama, Aleš Musar in Darinka Pavlič Kamien, 19.000 evrov pa še Damjan Gale in 14.000 evrov Marjeta Musar.

V kampanjo drugouvrščenega Logarja pa so Darja Bučar, Uroš Rustja in kandidat sam vložili vsak po 19.000 evrov, Anja Rustja 12.000 evrov, Franc Cukjati in Zdravko Železnik po 5000 evrov ter Tomaž Kokot 3000 evrov.

Zmagovalka volitev z možem Alešem Musarjem,

Precej nižje zneske so porabili preostali kandidati

V NSi so za kampanjo njihovega kandidata Janeza Ciglerja Kralja porabili nekaj več kot 100.000 evrov, vsa sredstva so organizatorji prenesli z računa stranke.

Organizatorji kampanje Vladimirja Prebiliča so porabili nekaj več kot 21.000 evrov, v Levici so za svojega kandidata Miho Kordiša porabili nekaj več kot 8000 evrov, organizatorji volilne kampanje kandidatke stranke Resni.ca Sabine Senčar pa so v kampanjo vložili nekaj več kot 5000 evrov. Skoraj polovico, 2500 evrov, je v znesku, ki presega povprečno bruto mesečno plačo, prispevala Nada Jaklič Košir.

Vladimir Prebilič

Kdo vse je upravičen do delnega povračila stroškov?

Po zakonu to velja za organizatorje kampanje tistih kandidatov, ki so dobili vsaj desetodstotno podporo volivcev. Najvišji znesek, slabih 58.000 evrov, se bo povrnil zmagovalki Nataši Pirc Musar. Ob zmagovalki Pirc Musar so to še Logar (slabih 50.000 evrov), Brglez (dobrih 16.000 evrov) in Prebilič (nekaj več kot 11.000 evrov).

Upravičeni so do povračila stroškov v višini 0,12 evra za vsak dobljeni glas, pri čemer velja, da sta kandidata, ki sta se uvrstila v drugi krog, torej Pirc Musar in Logar, upravičena do povračila stroškov le na osnovi dobljenih glasov v drugem krogu. Skupni znesek povrnjenih stroškov ne sme preseči zneska porabljenih sredstev iz revizijskega poročila računskega sodišča, ki sicer še ni izdano.

V spodnji tabeli si lahko ogledate vse številke.

Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj