A. B. | 31. 12. 2022, 14:15

Kdo je kriv? Prejeli smo pojasnila ZD Kranj glede domnevne sporne oskrbe pacienta

Facebook/Nuša Jezeršek/fotomontaža

Na Facebooku je zaokrožil zapis Nuše Jezeršek. Opisala je situacijo, ki se ji je pripetila, ko je njen soprog potreboval nujno medicinsko pomoč v Zdravstvenem domu Kranj. Informacije o tem, zakaj je čakala več ur, zakaj več urna obravnava njenega soproga in zakaj je med tem časom direktorica pojdala izjavo za medije, namesto, da bi delala, so nam pojasnili pristojni. 

Z nami je davi spregovorila Slovenka, ki je razočarana nad slovenskim zdravstvenim sistemom opisala trenutke v ZD Kranj in jih delila tudi na Facebooku. Opisala je dogodke, vse od tega, da po njenega soproga niso želeli z rešilnim avtomobilom, do tega, da je v prazni čakalnici na obravnavo čakala več ur. Za odziv na dogajanje smo prosili Tomaža Bratoža, predstavnika za odnose z javnostmi Zdravstvenega doma Kranj, ki nam je podal pojasnitve na domnevno sporno obravnavo bolnika in se odzval na situacijo, ki jo je orisala obiskovalka zdravstvenega doma. 

Odziv doma na domnevno sporno obravnavo

"Nujna medicinska pomoč je organizirana glede na območja pristojnosti posameznih enot. Gospod se ob klicu na 112 ni nahajal na območju, ki ga pokriva nujna medicinska pomoč ZD Kranj in klic je bil zato vezan v drug zdravstveni dom, kjer je bilo ocenjeno, da zdravstveno stanje ni takšno, da bi potreboval reševalni prevoz," je v uvodnem pojasnilu zapisal Bratož in dodal, da je kasneje zdravnik odločitev potrdil kot pravilno. 

Zdravstveni dom Kranj ima med tednom na voljo posebno reanimacijsko in še dve nujni reševalni vozili. Vsa so namenjena prevozu in obravnavi življenjsko ogroženih pacientov. "Reševalni prevoz je namenjen tistim pacientom, ki ga res potrebujejo, o tem presoja stroka in ne pacient oziroma njegovi svojci," je dodal in pojasnil, da se lahko neupravičen reševalni prevoz ZZZS tudi sankcionira. Obiskovalka doma, ki je z nami delila svojo zgodbo, je med drugim izpostavila, da je po tem, ko je soproga pripeljala do ZD ugotovila, da sta dve reševalni vozili 'počivali', na kar je Bratož pojasnil, da gre za starejše reševalno vozilo, namenjeno prevozu paciencov s COVID-19.

"To pa ne pomeni, da ostala reševalna vozila niso namenjena bolnikom s COVID-19, vendar v tem primeru vozilo zaradi razkuževanja dalj časa ni primerno za prevoz drugih bolnikov. Pred našo stavbo je gospa, ki je gospoda pripeljala v Kranj, opazila parkirana reševalna vozila drugih izvajalcev reševalnih prevozov, ki so pripeljala paciente na pregled ter napačno interpretirala, da so to reševalna vozila ZD Kranj," je razložil stanje. 

"Pacienti v čakalnici ne vidijo celotnega dela ekip v nujni medicinski pomoči" 

Sogovornica je dejala, da je na obravnavo kljub prazni čakalnici čakala več ur. "Najprej smo čakali eno uro samo za napotnico za odvzem krvi in slikanje – rentgen. Na obisk pri zdravniku po slikanju smo čakali še eno uro. Vsega skupaj smo bili na urgenci tri ure," je dejala. A Bratoža pojasnjuje, da to ne pomeni, da nihče ne dela ali jih ne želi obravnavati. "Ne vidijo obravnave pacientov, ki so že v obravnavi v ambulanti, ne vidijo obravnave nepokretnih pacientov, ki jih pripeljejo reševalna vozila, ne vidijo intervencij na terenu, ki jih opravljajo iste ekipe, ki delajo v ambulanti in ne slišijo telefonskih nasvetov," je povedal in dodal: "Če mora pacient v čakalnici počakati dlje časa na obravnavo, to pomeni, da so ekipe polno zasedene. Seveda pa vsakega pacienta ob prihodu v čakalnico triažiramo glede na nujnost zdravstvenega stanja, saj je nujno, strokovno in pravično, da so bolj nujni pacienti obravnavani prej kot manj nujni. Tudi čas obravnave je odvisen od resnosti zdravstvenega stanja. Nekateri potrebujejo nekaj minut, drugi več ur obravnave." 

"Pomembno je poudariti, da nihče ni zavrnil zdravstvene obravnave gospoda. Gospod je bil v ambulanti NMP ZD Kranj obravnavan v skladu s strokovnimi priporočili in smernicami, nudena mu je bila vsa diagnostika in oskrba, ki jo je potreboval."

Za nameček je videla in tudi v dokaz fotografirala, kako je direktorica zdravstvenega doma dajala izjavo za medije o čakalnih vrstah. Bratož je v pojasnilo in zaključek pojasnil: "Direktorica je pred stavbo ZD Kranj oziroma pred vhodom NMP odgovarjala na vprašanja televizijske ekipe o povsem drugi tematiki in v času obravnave pacienta ni bila v vlogi dežurne zdravnice." 

Facebook/Nuša Jezeršek

Novo na Metroplay: Bojan Cvjetićanin o novem albumu, najbolj osebnih pesmih in kakšen je na domačem kavču