STA/Uredništvo | 4. 2. 2024, 21:01
Kdaj bo Ljubljana vstopila v 21. stoletje in kje smo trenutno?
Bi se gradnja nove železniške postaje lahko zavlekla, se te dni sprašujejo nekateri. In za to imajo dober razlog.
Slovenska prestolnica naj bi, kot obljubljeno, naposled le dobila nov sodoben potniški center. Ta naj bi prinesel prenovljeno železniško postajo in povsem novo avtobusno postajo. Vsaj tako je predvideno. Vendar pa sta bili obe ponudbi za osrednji del prenove ljubljanske železniške postaje prejšnji teden zavrnjeni, do oddaje javnega naročila za obnovo pa tako ni prišlo.
Razpis bodo ponovili
Ponudbeni ceni v obeh prejetih ponudbah presegata naročnikova zagotovljena sredstva za naročilo, zaradi česar ponudbi v skladu z zakonom o javnem naročanju nista dopustni, je v odločitvi, na portalu javnih naročil objavljeni 1. februarja, navedla direkcija. Dodala je, da je zato ponudbi kot nedopustni zavrnila in postopek zaključila brez oddaje javnega naročila.
Zoper odločitev se lahko v roku osmih delovnih dni od objave vloži revizijski zahtevek. Direkcija je v odločitvi o zavrnitvi ponudb navedla še, da višine zagotovljenih sredstev ne razkriva, ker bi to lahko negativno vplivalo na njen poslovni interes pri ponovnem oddajanju naročila. Če bi višini zagotovljenih sredstev razkrila, ponudniki namreč ne bi bili motivirani ponudbene cene znižati bistveno pod višino zagotovljenih sredstev.
Kdo je oddal predragi ponudbi?
Ponudbi sta oddala konzorcij SŽ - Železniško gradbeno podjetje Ljubljana, Kolektor Igin, CGP in GH Holding ter VOC Celje, je navedla direkcija. Koliko sta ponudbi znašali, ni razkrila, kot je nedavno pisal časnik Dnevnik, pa je ponudba konzorcija znašala 260,8 milijona evrov z davkom na dodano vrednost (DDV), ponudba VOC Celje pa 295,2 milijona evrov z DDV.
Direkcija je ob objavi razpisa novembra lani kot ocenjeno vrednost del navedla 136,6 milijona evrov brez DDV oz. 166,7 milijona evrov z DDV.
Kaj si lahko potniki obetamo?
Prenovo železniške infrastrukture, nov nadhod in prenovo obstoječega podhoda. Na Dunajski cesti naj bi zamenjali železniški nadvoz, enako bodo naredili na Šmartinski cesti, ob Masarykovi pa bodo vzpostavili dodatni avtobusni terminal. Na območju obljubljajo raj za kolesarje in pešce, Masarykovo cesto in Trg OF pa bodo spremenili v bulvar.
Osrednji del prenove železniške postaje bo predvidoma obsegal gradnjo novega nadhoda s postajno dvorano z dvigali, tekočimi stopnicami ter tekočimi trakovi za hitrejši prehod čez nadhod, ki bo omogočal povezavo za pešce med centrom mesta in Bežigradom.
V postajni dvorani so predvideni prostori za prodajo kart, čakalnica za potnike in sanitarije. Skupna površina predvidenih objektov nadhoda s postajno dvorano je 13.665 kvadratnih metrov. Ob tem je predvidena še nadgradnja tirne infrastrukture, prenova signalnovarnostnih naprav ter rekonstrukcija obstoječega podhoda z razširitvijo za kolesarje ter dostopi na severni in južni strani in gradnjo dvigal za dostop na perone iz podhoda.
Predvidena je tudi nadgradnja peronske infrastrukture s prilagoditvami za gibalno ovirane osebe.
Terminski načrt
Cilj je, da bi večino del končali do konca leta 2025, je bilo sprva objavljeno. A kot so o trenutnem stanju projekta zapisali na spletni strani MOL: "Terminski plan posameznih gradenj in rekonstrukcij še usklajujemo. Obnova železniškega nadvoza na Dunajski cesti se je že začela, v letu 2024 sledi širitev nadvoza oz. podvoza na Šmartinski cesti in prenova Šmartinske ceste od križišča z Vilharjevo cesto do Njegoševe ceste."
"Vzporedno z gradnjo infrastrukture bodo Slovenske železnice zgradile novo avtobusno postajo ob Vilharjevi cesti in nato porušile obstoječo, prav tako se bodo v tem času gradili objekti zasebnih investitorjev. Celoten projekt naj bi se zaključil leta 2026, odvisno tudi od zasebnih investitorjev in pridobitev gradbenih dovoljenj za posamezne enote," je še zapisano na spletni strani MOL.
Novo na Metroplay: Pogumna Slovenka, ki je sledila svojim sanjam in preplula ocean | Mastercard® podkast navdiha z Borutom Pahorjem