K. Ž. | 28. 11. 2023, 12:19

Je sploh še lahko slabše? Lahko! Z novim letom v Ljubljano prihaja prometni kolaps (znano je, zakaj)

Žiga Živulović Jr./Bobo

S 4. januarjem se začenja aktivna prenova Potniškega centra Ljubljana. Delo bo potekalo v štirih fazah in naj bi trajalo 18 mesecev.

Zadnje čase smo priča prometnemu kolapsu v središču Ljubljane. A januarja bodo težave še večje, saj prihaja tudi aktivna prenova na Potniškem centru Ljubljana (PCL). Kot so sporočili iz Mestne občine Ljubljana, gre za zahteven in večplasten projekt, ki bo v naslednjih letih potekal v več fazah in na več lokacijah. Pripravljalna dela pa so medtem že nekaj mesecev v teku.

Kaj se nam obeta?

Najprej bo od 4. januarja pa do 8. januarja pri železniškem podvozu popolnoma zaprta Dunajska cesta, nato pa se obetajo še dela na Vilharjevi in Linhartovi.

Spregovorila je tudi ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek, ki je dejala, da se zaveda, da bo gradnja Potniškega centra Ljubljana ogromna obremenitev za ljudi. Gradnja bo potekala v dveh fazah, zdaj se nahajamo v fazi ena. Trenutno se bo prva začela gradnja nadvoza nad Dunajsko cesto.

Žiga Živulović jr./Bobo

Generalni direktor slovenskih železnic Dušan Mes je dejal, da bo pri gradnji centra največja ovira pri celotnem projektu most čez Dunajsko cesto, saj tam potekajo štirje tiri, most pa se bo v dveh fazah porušil. Na voljo bosta tako samo dva tira. Da bi prišlo do čim manj zastojev, so uvedli nov režim, ki bo začel veljati z 10. decembrom.

"Za potrebe železniškega prometa bo v tem času začasno postajališče, ki bo končno postajališče, pri SŽ Tivoli za pivovarno Union tam, kjer je železniška postaja. Na tem postajališču bodo ustavljali vlaki, ki vodijo proti Gorenjski oziroma proti Kamniku. Večina vlakov ostaja na glavni železniški postaji, določeno število vlakov pa bo ustavljajo pri Tivoliju," je dejal Mes. Vozni red teh vlakov bo objavljen tako na spletni strani kot tudi v medijskih objavah.

Žiga Živulović jr./Bobo

Uveden bo tudi nadomestni avtobusni smeri na progi proti morju. Iz Koprske smeri bo okoli 10 vlakov prestavljeno na avtobuse. Uvedli bodo tudi avtobus, ki bo peljal med železniškimi postajami. Prilagojen bo voznemu redu, a načeloma bo peljal na vsakih 15 minut, kar bo potnikom ponujalo dober sistem. Kot je še dejal Mes, druge rešitve kot to ni, edina možnost bi bila, da bi ukinili vlake. S karto slovenskih železnic bo možna tudi brezplačna uporaba linijskega prevoza (Šiška – Gosposvetska – Bavarski dvor – glavna železniška postaja).

Edo Škufca, predstavnik podjetja CGP, je dejal, da gre pri gradnji za zahteven projekt. Gradnja bo zahteva tudi iz varnostnega vidika, saj bo povzročala precejšnje motnje. Rušenje mosta bo potekalo vse dni v tednu, je še povedal. "Prihajalo bo tudi do hrupa, tudi v nočnem času, saj gre za 24-urno delo," je še opozoril Škufca.

Žiga Živulović jr./Bobo

Zapore

Gradnja je razdeljena na štiri faze. Vsaka faza ima svoje določene zapore.

Nadvoz bodo izvajalci izvajali z rušenjem in novogradnjo iz južne in severne strani. Popolna zapora bo od 4. do 7. januarja. V času popolne zapore bo obvoz prek Celovške, Drenikove in Tivolske. Pešci pa bodo morali uporabljati podhod pod železniško postajo.

V drugi fazi se bo zapora Dunajska cesta sprostila. Tako bosta sproščena dva vozna pasova iz smeri sever in jug. Tako bo do 22. februarja. Pešci in kolesarji bodo le na zahodni strani pločnika.

Tretja faza bo potekala od 22. februarja pa do konca marca. Odprla se bosta dva pasova, pločniki pa bodo ostali zaprti.  Na Dunajski cesti bodo tako trije vozni pasovi, nato pa se bo odprl zahodni pločnik.

Pešci in kolesarji bodo zavarovani, od 1. aprila naprej pa ostanejo samo delne zapore na pločniku pri Dunajski cesti vse do 26. junija. Potem pa se vse ponovi na severni strani.

Obvestilne table bodo postavljene na večjih prometnicah. Župan Ljubljane Zoran Janković pa je dejal, da bo zaradi del zagotovo oviran promet, zaradi česar naproša za razumevanje in potrpežljivost.

Novo na Metroplay: "Zgodovine se moramo zavedati, da ne ponavljamo istih napak. Moramo pa jo zagotovo preseči" | Matej Grah