J. B. | 24. 4. 2023, 09:59
Ravnatelji predlagajo drastične ukrepe: nasilne in moteče otroke bi bilo treba nemudoma odstraniti iz šol
Bi bila to prava rešitev za tiste, ki netijo nemir in skrbijo za nasilje v šolskih ustanovah?
Je nasilja v šolah res več, kot ga je bilo nekoč? Ali pa je podoba o tem popačena predvsem zaradi vpliva družbenih omrežij? No, kar drži kot pribito, pa je naslednje: šole, ravnatelj in učitelji imajo precej bolj zvezane roke, kot so jih imeli nekoč.
Šolski delavci so bili pred desetletji pojem (straho)spoštovanja, zdaj so zgolj uradniki, ki morajo na vsakem koraku paziti na svoje obnašanje. Nič drugače ni pri rokovanju z nasilnimi otroki, ki imajo vse prevečkrat ogromno potuhe svojih staršev in, roko na srce, tudi zakonodaje.
Pravica do varnega in urejenega okolja
Zato so pri aktivu celjskih ravnateljev prepričani, da so nujno potrebne drastične spremembe, ki bodo izobraževalnim ustanovam dajale precej večja pooblastila in možnosti pri rokovanju z nasilnimi otroki. Ravnatelji so se oglasili z odmevnim sporočilom, ki so ga spisali v luči nedavnega nasilja v Celju, kjer so mladoletnice na strehi nakupovalnega središča fizično napadle sedmošolko.
"Ravnatelji menimo, da bi sistem moral omogočati takojšnjo začasno odstranitev nasilnih in motečih otrok z oddelka oziroma šole, saj bi morala biti pravica preostalih učencev do varnega in urejenega okolja ter nemotenega pouka nad pravico nasilnih in motečih učencev, da so v šoli," so v sporočilu, ki ga je objavila spletna stran 24ur, zapisali celjski ravnatelji.
Zgolj izjemoma in v res najhujših primerih
Predlagana rešitev je drastična in bi, če bi bila sprejeta, zagotovo poskrbela za ogromno zgražanja in protestiranja. "Rešitev bi bila ustanovitev t. i. vzgojnega centra, ki bi sprejemal takšne učence. Z njimi bi se tam nato ukvarjal posebej usposobljen tim strokovnjakov. Po določenem obdobju oziroma po izboljšanem vedenju bi se posameznik lahko vrnil v šolsko okolje. Za zahtevnejše primere vzgojni zavodi v Sloveniji že obstajajo, a zakonodaja in pravice staršev tudi v tem primeru praktično onemogočajo namestitev problematičnih otrok v te zavode. To se zgodi zgolj izjemoma, v res najhujših primerih," so dodali celjski ravnatelji osnovnih šol.
Ravnatelji poudarjajo, da nimajo na voljo nobenih učinkovitih vzvodov ukrepanja, ki so jim bili "odvzeti v imenu t. i. pravic otrok in staršev, ki so trenutno praktično neomejene".
"Šola razen papirnatih vzgojnih ukrepov nima nobenega ukrepa, ki bi bil učinkovit in bi imel za otroke ali starše konkretne posledice. Paradoks je, da strokovni delavci v šoli celo za pogovor s problematičnim učencem potrebujemo soglasje staršev (odvzem mobilnega telefona ali neudeležba na ekskurziji zunaj šole pa sta praktično neizvedljiva ukrepa). Podobno velja za druge ukrepe, ki bi lahko bili učinkoviti, a se morajo starši z vsakim ukrepom šole strinjati."
V aktivu ravnateljev so v isti sapi poudarili, da vseh mladih ne gre metati v isti koš. "Ne bi bilo prav, če bi zaradi takšnega dogodka obsojali vse mlade. Vsekakor pa je prav, da ostro obsodimo ta dogodek in se z otroki ustrezno pogovorimo v šoli in doma. Predvsem pa je čas, da se ustrezno spremeni zakonodaja, ki bo omogočala učinkovito vzgojno delovanje."
"O ustreznem in kakovostnem delu šol priča tudi dejstvo, da se starši v primeru nasilja zunaj šole vedno obrnejo na nas in nas prosijo za pomoč, čemur smo bili priča tudi na celjskih šolah po omenjenem dogodku. Klice staršev na pomoč slišimo in se jim vedno odzovemo, saj ga razumemo kot zaupanje v naše delo. Kljub vsemu pa ne moremo prevzemati starševske vloge in namesto njih prevzeti odgovornosti za vzgojo otrok," so dodali ravnatelji.