A. B. | 6. 8. 2022, 10:09 | Vir: STA
Se Slovenci namesto v avtomobil zares veliko raje podamo na kolo?
Vse več državljanov se odloča za okolju prijazen način potovanja po mestu. Ste med njimi tudi vi?
Število uporabnikov ljubljanskega sistema izposoje koles Bicikelj je vse večje. V povprečju je vsako kolo uporabljeno osemkrat na dan.
Od začetka delovanja sistema, 12. maja 2011, je bilo opravljenih več kot 9,6 milijona izposoj koles. Lani je bilo s kolesi v sistemu Bicikelj opravljenih 1.047.069 izposoj, do letošnjega avgusta pa 870.313.
Vzpodbujanje okolju prijazne mobilnosti
Kolesa sistema Bicikelj dopolnjujejo sistem javnega prevoza v Ljubljani in so okolju prijazna oblika mobilnosti, poudarjajo na ljubljanski mestni občini. Ob zagonu sistema je bilo uporabnikom na voljo 300 koles na 30 postajah, zaradi vedno večje priljubljenosti pa v prestolnici mrežo postajališč in koles nenehno širijo.
Uporabnikom je tako danes na voljo 830 koles na 83 postajališčih.
V letu 2020 je bilo po podatkih občine opravljenih 777.117 izposoj koles, lani že več kot milijon. Nižje številke iz leta 2020 so po navedbah iz Kolesarskega letopisa posledica epidemije covida-19.
Letos zabeležili rekordno izposojo
Kot so za STA sporočili iz Mestne občine Ljubljana, so zadnji dnevni rekord izposoje dosegli 12. maja letos, ko je bilo zabeleženih 8158 izposoj.
Takrat je povprečni čas posamezne vožnje znašal 18 minut, izposoje pa so bile večinoma krajše od ene ure, kar pomeni, da so bile za uporabnike brezplačne.
Število uporabnikov se znatno povečuje
Po podatkih Kolesarskega letopisa, objavljenega na spletni strani Mestne občine Ljubljana, se število uporabnikov od začetka delovanja sistema povečuje.
Število registriranih uporabnikov se je lani glede na leto 2020, ko je znašalo 214.467, aktivnih pa je bilo 50.320, povečalo za 26,8 odstotka. Konec 2021 so tako našteli 235.344 registriranih uporabnikov, aktivnih uporabnikov pa je bilo 63.823.
Sistem trenutno uporablja 253.933 registriranih in 55.061 aktivnih uporabnikov.
So namerne poškodbe koles pogoste?
Pri uporabi sistema prihaja tudi do poškodb koles, vendar so te po navedbah občine večinoma posledica redne uporabe, namernih pa je malo.
Stroške popravil za namerne poškodbe morajo uporabniki koles kriti sami, a doslej računa za popravilo še niso izstavili nikomur. Dodali pa so, da težav z vandalizmom ali krajami praktično ni.