Čeprav je cena na videz ostala enaka, so nekateri izdelki po novem občutno dražji.
Ste tudi vi opazili, da so se v zadnjem obdobju nekateri izdelki v trgovinah preprosto skrčili? Čeprav je cena na videz ostala enaka, so se takšni izdelki pravzaprav prikrito podražili. Doletela jih je namreč skrčflacija. Na Zvezi potrošnikov Slovenije (ZPS) so prek kratkim izpostavili nekaj takšnih izdelkov in o razlogih za krčenje vprašali proizvajalce. Cene izdelkov, ki se pri posameznih trgovcih razlikujejo, so preverjali v spletni trgovini Spar.
Dražji sirotkini proteini
Med izdelki, ki jih je doletela skrčflacija je proizvod 100% Natural Whey Protein v več okusih, ki ga proizvaja podjetje Proteini.si. Naravne beljakovine sirotke so bile prej pakirane v 500-gramski embalaži, danes pa so za isto ceno 16,90 evra na voljo v 400-gramski embalaži. Prej je bilo za kilogram proteinov treba odšteti 33,98 evra, po skrčenju embalaže pa kilogram enakih proteinov stane 42,48 evra, so v svoji reviji navedli pri ZPS
Proizvajalec je pojasnil, da je bil izdelek z manjšo količino na voljo že novembra 2023, dvig cene pa je označil za posledico dviga cene osnovne surovine.
Manjša embalaža Čokolešnika
Skrčila se je tudi količina Podravkinega Čokolešnika, ki je bil prav tako prej pakiran v 500-gramsko embalažo, po novem pa ga lahko za malenkost nižjo ceno kupimo v 450-gramski embalaži. Za prejšnje pakiranje je bilo treba odšteti 5,39 evra oziroma 10,78 evra na kilogram, novo pakiranje pa stane 5,29 evra oziroma 11,76 evra na kilogram izdelka.
Kot razlog je proizvajalec navedel poenotenje količine izdelka na vseh trgih. Pojasnili so, da zmanjšanje embalaže sovpada z njihovo trajnostno poslovno strategijo, s katero želijo zmanjšati delež in maso embalažnih materialov in dodali, da so obdržali enako ceno na izdelek, saj so se znašli v času izredne rasti surovin, kot so kakav, embalaža in energenti, so navedli pri ZPS.
Skrčflacija doletela tudi juho in čips
Občutno manjša je tudi embalaža Knorrove juhe s cvetačo in brokolijem, ki je bila prej pakirana v 70-gramsko embalažo in je stal 1,69 evra, zdaj pa ga za enako ceno ponujajo v 51-gramski embalaži. Prej je tako kilogram izdelka stal 24,14 evra, danes pa bi bilo za kilogram treba odšteti že 33,14 evra. Kot razlog za krčenje količine in posledično podražitev je proizvajalec navedel rast vhodnih stroškov in spopadanje z inflacijo.
Manjše je še pakiranje čipsa z okusom paprike Chio Oven, ki je bil prej pakiran v 150-gramsko embalažo in je stal 2,19 evra, danes pa ga proizvajalec pakira v 125-gramsko embalažo in stane celo več - 2,39 evra. Prej je bilo za kilogram izdelka treba odšteti 14,60 evra, danes pa kilogram izdelka stane 19,12 evra.
Proizvajalec je pojasnil, da je imela velik vpliv na dvig cen vojna med Rusijo in Ukrajino, kar je vplivalo na ceno surovin, kot je olje, zvišale pa so se tudi cene zemeljskega plina, papirja in kartona. Kot velik vpliv so navedli tudi podnebne spremembe, ki vplivajo na donos pridelkov, kot sta koruza in krompir.
Dvakratna cena tune
V embalaži je po novem tudi manj tune v oljčnem olju proizvajalca Calvo, ki je bila prej pakirana v embalaži 4 x 80 gramov, zdaj je pa na voljo v embalaži 4 x 65 gramov. Za prejšnje pakiranje je bilo treba odšteti 5,09 evra, po skrčenju količine pa je treba za tuno odšteti kar 7,95 evra. Na kilogram tune je bila cena prej 15,91 evra, zdaj pa stane že 30,58 evra.
Proizvajalec je za ZPS pojasnil, da so količino embalaže sicer zmanjšali, a so hkrati povečali delež ribe. Te je bilo prej 65 odstotkov, zdaj pa 80 odstotkov, zato je po njihovih besedah količina ribe v novi embalaži enaka. Iz trajnostnega vidika so za 15 odstotkov zmanjšali količino oljčnega olja, saj sklepajo, da ga potrošniki zavržejo. Kot razlog za dvig cene so navedli dražjo ceno oljčnega olja.