K. Ž. | 24. 5. 2024, 17:00
Kdor ne skače, ni … "Nemc"?! Zdaj še najbolj prepoznavni navijaški slogan ni več naš
Ponosni lastnik slovenskega navijaškega slogana je Hofer oziroma nemški Aldi.
Družba Hofer je slovenski navijaški slogan "Kdor ne skače, ni Slovenc" na Uradu za intelektualno lastnino registrirala znamko, kar pomeni, da si je pridobila pravice za uporabo za naslednjih 10 let, poroča Delo. Vsekakor so se ob to novico obregnili števili Slovenci, ki se sprašujejo, kako lahko patriotski slogan sploh postane znamka podjetja. To se namreč v tujini ne bi zgodilo.
Navijači so omenjeni slogan pričeli uporabljati sredi 90. let na tekmah. Leta 2019 je slogan kot znamko registriral trgovec Hofer in si tako lasti pravice vse do 31. julija 2029.
Ob prodajo oziroma registracijo se je na linkedinu obregnil tudi odvetnik Blaž Tomažin Bolcar. "Kako je mogoče (da ne govorim o etičnosti takega početja), da lahko kdorkoli kot blagovno znamko zaščiti 'ponarodeli' navijaški slogan 'Kdor ne skače, ni Slovenc'?" se sprašuje Bolcar. Svoje besede je podprl z navedbo, da v tujini dotične registracije blagovnih znamk zavračajo, saj gre za besede v splošni uporabi. Sam ocenjuje, da je blagovna znamka omenjenega slogana v lasti slovenskega športa in si je zato ne more nihče lastiti.
Novinarji Dela so se za odgovore obrnili tudi na Urad za intelektualno lastnino, kjer so dejali, da pogoje za registracijo znamke določa Zakon o industrijski lastnini (ZIL-1). To pomeni, da se lahko kot znamka zavaruje kakršenkoli znak, v kolikor omogoča razlikovanje blaga in storitev enega ponudnika od blaga in storitev drugih ponudnikov.
V postopku registracije preverijo tudi obstoj razlogov zavrnitve, ki pa so presojani le v primeru ugovora. V kolikor ni ugovora in so zakonski pogoji izpolnjeni, je znamko mogoče tudi registrirati.
Kaj to pomeni za preostale uporabnike slogana?
Kot še navaja Delo, registracija znamke pomeni, da tretja oseba brez soglasja imetnika v gospodarskem prometu ne sme uporabljati enakega ali podobnega znaka v povezavi z enakim ali podobnim blagom in storitvami. Če imetnik znamke meni, da je prišlo do kršitve, lahko zadeva pride tudi na sodišče.
Novo na Metroplay: Bojan Cvjetićanin o novem albumu, najbolj osebnih pesmih in kakšen je na domačem kavču