A. B. | 22. 12. 2022, 16:55 | Vir: STA
Slovenska letalska družba bogatejša za novo letalo: ena ura letenja kar 4000 evrov
Nanj so čakali več kot eno leto, vredno je kar 12,5 milijona evrov.
Slovenska družba za letalske prevoze Air Adriatic je bogatejša za novo letalo, Cessno citation XLS Generation 2. Letalo, vredno 12,5 milijona evrov, lahko za polete najamejo tako podjetja kot fizične osebe, za uro letenja pa je treba odšteti okoli 4000 evrov, je na današnji predstavitvi pojasnil direktor Air Adriatic Nikola Musić.
"Gre za zelo iskano letalo v svetu poslovnega letalstva," je na novinarski konferenci, v okviru katere so predstavnike medijev z novim letalom popeljali z brniškega do mariborskega letališča, pojasnil Musić.
Za kakšno letalo gre?
Letalo sprejme največ devet potnikov in dva člana posadke, njegov domet je okoli 3500 kilometrov, leti pa s hitrostjo okoli 800 kilometrov na uro. Danes je potrebno za takšno letalo odšteti 15,5 milijona evrov, čakalna doba je dve leti. "Ko smo ga mi naročili je bilo bistveno cenejše, 12,5 milijona evrov, čakali smo ga eno leto," je dejal.
Letalo je namenjeno za potrebe poslovnega letenja, katerega prednost je bo besedah Musića predvsem v fleksibilnosti. Z najemom poslovnega letala lahko namreč stranka sama izbira kdaj in kam želi iti, brez dodatnih presedanj in izgube časa, če je potrebno, pa jo z letalom tudi počakajo na destinaciji.
Stranke so najpogosteje podjetja, fizične osebe, zvezdniki in športniki.
"V Sloveniji za tak tip letala ni veliko povpraševanja, ker je naša cena nekoliko dražja od teh manjših poslovnih reaktivcev, je pa zato veliko povpraševanje v Evropi," je povedal Musić. Letijo po vsej Evropi, med drugim do držav, kot so Francija, Nemčija, Španija, Združeno kraljestvo in Grčija. V povprečju opravijo okoli 60 poletov na mesec.
Vrtoglava cena poleta
Za uro letenja je treba odšteti okoli 4000 evrov, dodatne stroške nato predstavljajo še letališke pristojbine in morebitne nočitve za posadko in parkiranje letala. Za nakupovanje v Milanu bi bilo recimo treba odšteti okoli 8500 evrov, je ponazoril Musić.
To je sicer drugo letalo v floti podjetja Air Adriatic, za katero stoji poslovnež Izet Rastoder. Prvo je letalo Cessna citation XLS plus iz leta 2014, katerega kabina je bila decembra 2020 v celoti prenovljena.
Družba Air Adriatic je januarja 2020 na dražbi kupila letalska dovoljenja Adrie Airways, med katerimi je najpomembnejše spričevalo prevoznika, in sicer po izklicni ceni 45.000 evrov. Poleti istega leta je družba zaprosila za podaljšanje roka za oživitev licenc, za nov podaljšek pa je zaprosila spet dva dni pred iztekom roka, ki je bil določen za konec marca 2021. Toda agencija za civilno letalstvo družbi ni podaljšala roka za odmrznitev letalskega spričevala propadlega letalskega prevoznika Adria Airways. Letalsko spričevalo je tako lani poleti dokončno ugasnilo.
Novo na Metroplay: "Za vsako uro, ki jo vložimo v vadbo, dobimo nazaj 3 ure življenja" | Leon Bedrač, 2. del