K. Ž. | 18. 1. 2024, 10:00
Izpoved delavcev na slovenskih železnicah: "Čuvaj je med delovnikom hodil na kavo, v trgovino, dela se pa niso ustavila"
Delavci na slovenskih železnicah so dejali, da že vrsto let opozarjajo na pomanjkanje varnosti pri delu. Med drugim so povedali, da nekateri čuvaji svojega dela ne opravljajo vestno.
Po grozljivi železniški nesreči, ki se je zgodila pred skoraj enim mesecem, so na plano prišle prve ugotovitve preiskave. V nesreči sta umrla dva delavca, dva pa sta bila huje poškodovana. Prve ugotovitve nesreče pa nakazujejo, da med delom niso bili upoštevani varnostni protokoli, preiskava policije pa medtem še poteka.
Zdaj so se na Televizijo Slovenija obrnili delavci, ki so v anonimni izjavi dejali, da je neupoštevanje varnostnih protokolov pereča težava že vrsto let. Izpostavili so še, da so svoje nadrejene več let opozarjali na ogroženo varnost pri delu, a spremenilo se ni nič.
Delavci, ki so želeli ostati anonimni, so za televizijo dejali, da varnost ni ogrožena zaradi malomarnosti delavcev, ampak zaradi nemogočih pogojev dela. "Ljudje ne vedo več, kaj je delo delavca, kaj je delo njegovega nadrejenega. Neko stihijsko delo, narejeno samo, da gre vlak s postaje. Dokler se ne zgodi kaj tragičnega, dokler so samo papirnate napake, se to skrije."
Neposlušnost vodilnih
Prometnik z dolgoletno delovno dobo je še poudaril, da zamisli o izboljšanju varnosti pri delu večinoma naletijo na gluha ušesa. "Če združimo dela treh ljudi v enega, kakovosti ne more biti. Tudi ti ljudje, ki pridejo delat, se premalo časa uvajajo v sistem," je povedal še en delavec.
V železniški nesreči, ki je pretresla Slovenijo, je življenje izgubil Borislav Bogdanić. Ta je delo čuvaja opravljal šele poldrugo leto, če pa je želel službo obdržati, pa je moral že v prvih mesecih dela opraviti izpit za čuvaja, je dejala njegova vdova Arijana Bogdanović. Dodala je, da je bilo Bogdanića strah, da bo tudi on storil kakršnokoli napako, zaradi katere bi nekdo umrl.
Zaradi pomanjkanja kadra dotično delo opravlja vse več tujih delavcev, ki imajo pomanjkljivo oziroma neobstoječe znanje slovenščine. Ob tem so delavci opozorili, da tuji delavci, denimo iz Turčije, ne razumejo opozoril čuvaja, zaradi česar se morajo sporazumevati s kretnjami.
- Huda nesreča na pomurski avtocesti terjala eno življenje
- Lani rekordno število nesreč v gorah (kaj je krivo?)
Čuvaji na kavo, v lokal in trgovino
A najbolj pretresljiva je zagotovo izpoved sodelavca umrlega zunanjega delavca v železniški nesreči 16. oktobra 2023, ki je dejal, da so čuvaji med delavniki večkrat odšli na kavo. "Naš čuvaj, ki je čuval pokojnega delavca, je med delavnikom šel večkrat v trgovino, na kavo, v lokal, medtem pa se dela na tirih niso ustavila. Na dan nesreče se sploh ni prijavil na obveščanje k prometniku. Vodstvo se šele zdaj po štirih smrtnih žrtvah zaveda, da je trenutni sistem dela s čuvaji napačen. To so priznali s tem, ko so z brzojavkami po nesreči ustavili vsa dela do nadaljnjega," je kritičen delavec.
Novo na Metroplay: Nuša Lesar o najlepšem letu svojega življenja, materinstvu in delu voditeljice