16. 5. 2023, 14:19 | Vir: STA

Slovenske železnice: zamude vlakov so trenutno neizogibne

Žiga Živulovič jr./Bobo

Poleg predvidenih zamud, ki jih objavljajo na njihovi spletni strani, in brezplačne telefonske številke informacij za potnike so po novem uvedli še zemljevid, na katerem je grafično prikazano, kje se nahajajo vlaki in kakšne so predvidene zamude.

Na Slovenskih železnicah (SŽ) pojasnjujejo, da so trenutne zamude vlakov, ki so posledica večjega števila nadgradenj in obnovitvenih del na železniških progah in postajališčih, neizogibne. So pa zagotovili, da se trudijo, da bi bile čim manjše. Napovedali so izboljšave na področju obveščanja potnikov.

Trenutno gradbena dela potekajo na več lokacijah, npr. na odsekih med Mariborom in Šentiljem in med Brezovico ter Borovnico. Obnavljajo se železniške postaje Pragersko, Šentjur in Zagorje, obenem pa tečejo priprave na začetek obnov v Ponikvi, Lazah, Litiji, Novi Gorici, Sevnici, Krškem in na Jesenicah, je v današnji izjavi medijem nanizal vodja sektorja za investicije v železnice na Direkciji RS za infrastrukturo Dejan Jurkovič.

Žiga Živulović j.r./Bobo

Direkcija, ki skrbi za nadgradnjo, obnovo in vzdrževanje 1207,7 kilometra javne železniške infrastrukture, bo letos za investicije, umeščanje projektov v prostor in zbiranje projektne dokumentacije namenila 400 milijonov evrov.

Po Jurkovičevih pojasnilih se poskuša s trenutnim investicijskim ciklom nadoknaditi primanjkljaj vlaganj v železniško infrastrukturo iz preteklosti. Vsi deležniki si po njegovih besedah prizadevajo, da bi bilo ovir in posledičnih zamud vlakov čim manj, ob čemer pa je "dejstvo, da se temu v celoti ne da izogniti".

Nove zamude bo prinesla tudi nadgradnja železniške postaje Ljubljana. Prvi del tega projekta je rekonstrukcija nadvoza čez Dunajsko cesto, ki je stekla s pripravljalnimi deli. Dela na sami postaji pa se bodo začela izvajati sredi leta ter bodo trajala dve do tri leta.

Direktor podjetja SŽ-Infrastruktura Matjaž Kranjc je pojasnil, da trenutna investicijska dela ne vplivajo samo na vožnjo vlakov, temveč tudi na izvajanje vzdrževalnih del, ki jih morajo zagotavljati na vseh ostalih progah, ki niso del nadgradnje. Zaradi tega se nekatera dela podvajajo. Zato izvajajo ukrepe združevanja investicijskih zapor z rednimi zaporami za potrebe vzdrževanja, prilagajajo vozne rede vlakov in izvajajo nadomestne avtobusne prevoze, je izpostavil in med drugim opozoril še na posledice izrednih dogodkov, kot je v zadnjem času kraja kablov na progah.

Fotografija je simbolična.

Fotografija je simbolična.

profimedia

"Odtujitve, ki jih izvajajo v nočnem času, povzročajo bistvene ovire v železniškem prometu, vožnjo vlakov pod posebnimi protokoli in temu primerno dodatno nezadovoljstvo ter zamude. V lanskem letu smo imeli 62 odtujitev kablov, letos že enajst," je podčrtal.

Da so vlaganja na železniški infrastrukturi, čeprav prinašajo izzive, nujna, pa je poudarila tudi direktorica družbe SŽ-Potniški promet Darja Kocjan. Kot je dejala, gredo trenutno njihova prizadevanja v smer obveščanja potnikov, da imajo ti kljub zamudam "vsaj predvidljiv čas potovanja", izvajajo pa tudi združevanja vlakov in zagotavljajo že omenjene nadomestne prevoze. Ob tem je dodala, da lahko na področju obveščanja "vsekakor vsi skupaj naredimo še več", pri čemer je kot primer tega navedla postavitev digitalnih tabel na postajališčih.

Novo na Metroplay: “Ljudje mislijo, da je podjetništvo bogastvo brez truda!” | Marko Verdev