Smo za predolge čakalne vrste v zdravstvu krivi tudi sami?

29. 9. 2022, 12:55 | R. K.
Deli
Smo za predolge čakalne vrste v zdravstvu krivi tudi sami? (foto: Bobo)
Bobo

Velik odstotek pacientov, ki so naročeni na termine v bolnišnicah, se ob dogovorjenem času tam ne oglasi, svojega izostanka pa ne upravičijo. Takšno ravnanje pa ima posledice.

Podatki ministrstva za zdravje kažejo, da se na naročenem terminu ne oglasi vsak peti pacient, kar pomeni, da bi pacienti sami lahko čakalne dobe zmanjšali za petino

Zdravstveno osebje bi lahko v enem letu za kar dva meseca skrajšalo čakalne vrste, če bi se na naročenih terminih oglasili vsi pacienti. Pri tem jim ne bi bilo treba opravljati nobenega dodatnega dela, nastali pa ne bi niti dodatni stroški. Zaostanki so že zdaj manjši pri koncesionarjih in zasebnikih, ki uporabljajo sisteme obveščanja na bližajoči se termin. Takšen sistem pa bo kmalu na voljo tudi za javno zdravstveno mrežo, poroča Žurnal24.

Neupravičeni izostanki imajo lahko resne posledice

Izostanek, ki ga pacient ne upraviči, predstavlja za javno zdravstvo tudi finančni zalogaj, piše omenjeni medij. Neopravljene storitve namreč zavarovalnica ne plača, zaposlene, ki so v službi, čeprav ne opravijo načrtovanega dela, pa je treba kljub temu plačevati.

Tisti, ki neupravičeno izostanejo od dogovorjenega termina, tudi ne čutijo kakšnih posebnih posledic. Za enako storitev so lahko pri istem izvajalcu še vedno naročeni čez tri mesece, če primer ni nujen.

Z drugo napotnico pri drugem izvajalcu se lahko pacienti kljub neupravičenemu izostanku naročijo takoj.

Posledice izostankov se lahko poznajo tudi na zdravju drugih pacientov, ki na vrsto za obravnavo pridejo pozneje. V tem času se lahko njihovo stanje namreč poslabša. Tako nastanejo tudi višji stroški obravnave posameznega pacienta, saj se zdravljenje začne pozno, okrevanje pa je lahko zato dolgotrajnejše. Posledično nastanejo še višji stroški bolniških nadomestil.

Kmalu enoten sistem obveščanja v javni mreži

Sistem obveščanja pacientov, ki ga uvajajo v začetku prihodnjega leta, bo prinesel obveščanje pacientov prek več kanalov, tudi prek mobilne aplikacije zVEM. Veljal pa bo za več dogodkov, poleg obveščanja o novem terminu tudi na primer za izdajo novega recepta ali napotnice, med drugim še poročajo na portalu Žurnal24.

https://www.metropolitan.si/novice/slovenija/upor-zaposlenih-kdo-bo-poskrbel-za-umrle-v-mariborski-bolnisnici/

Novo na Metroplay: Ajda Rotar Urankar in David Urankar iskreno o zakonu in težki življenjski preizkušnji