Poniževanje žensk ni sprejemljiv način za pospeševanje prodaje, sta ob spornem oglasu, ki je te dni razdelil splet, opozorili tudi ministrici za kulturo in digitalno preobrazbo.
Kakšna bi morala biti popolna snaha? Če gre verjeti oglasom, ki so te dni zaokrožili po družbenih omrežjih – prva jih je na svojem Instagramu s pripisom "kaj za vraga?" objavila nekdaj zelo popularna blogerka Irena Sirena –, je tako lepa, da jo lahko predstavite vsem prijateljem, tako pametna, da je všeč tudi tašči, in tako tiha, da jo obožujejo vsi sosedi.
"Snaha" iz oglasa podjetja Samsung je pravzaprav prispodoba za toplotno črpalko. A nad tem, da je podjetje Tratnjek, ki je oglas naročilo, za promocijo svojih izdelkov uporabilo stare dobre spolne stereotipe, je marsikdo privzdignil obrv.
"Popoln seksizem, ženska kot toplotna črpalka. V državi, kjer živi 400.000 oseb, ki so bile spolno zlorabljene v otroštvu in je femicid v znatnem porastu, lahko Samsung svoje izdelke prodaja tudi z ogabnimi, seksističnimi oglasi," je bila ostra aktivistka Irena Woelle. Ravno tako so na oglase opozorili pri portalu Spol.si, osredotočenem na teme, povezane z neenakostjo med spoloma.
Med ogorčenimi sta tudi ministrica za kulturo Asta Vrečko in ministrica za digitalno preobrazbo Emilija Stojmenova Duh. Ministrica Vrečkova je prepričana, da so prav tovrstni oglasi zgovoren pokazatelj, da še vedno potrebujemo kampanje o ozaveščanju o enakopravnosti, o neenakosti žensk ter o seksizmu.
"Ker še vedno ne živimo v družbi, v kateri obstaja toliko refleksije, da je povsem samoumevno, da poniževanje žensk ni sprejemljiv način za pospeševanje prodaje," je zapisala.
"Popolna snaha? Ker je tiho? Popolna snaha zame bi bila ženska, ki ima rada mojega sina, ga spoštuje, ga podpira in se z njim lepo razume," pa je dodala ministrica Emilija Stojmenova Duh.
Vsi pa oglasa niso vzeli tako resno. Nekateri – večinoma moški – menijo, da bi morali imeti oglaševalci pravico do humorja, pa četudi se ta komu zdi slab, drugi pa verjamejo celo, da gre za načrtno provokacijo, ki računa na uspešnost načela "tudi slaba reklama je dobra reklama".